Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Elessar

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja5 Udostępnij
Elessar2.jpg

Elessar Celebrimbora (wizja art.)

Elessar − klejnot wykonany przez Enerdhila w Gondolinie, potem zrekonstruowany przez CelembrimboraEregionie. Oba kamienie miały moc uzdrawiania roślin i ludzi, a ponadto "ci, którzy spojrzeli w kamień, dostrzegali rzeczy zniszczone lub spalone znów całymi lub zupełnie nowymi".

OpisEdytuj

Enerdhil miłował zieleń i przyrodę, toteż jego dzieło przypominać miało promienie słońca przenikające przez liście (był więc najprawdopodobniej zielono-złoty). Drugi Elessar wyglądał podobnie, "był bardziej subtelny i przejrzysty (...), miał jednak mniejszą moc". Ponadto Celembrimbor wprawił swoją reprodukcję w srebrną broszę w kształcie wzlatującego orła.

HistoriaEdytuj

Elessar został stworzony w Gondolinie przez Enerdhila i podarowany Idril, córce królewskiej, która właśnie dzięki mocy kamienia uratowała się z upadku Gondolinu. Idril przekazała Elessar synowi, Earendilowi, ale zastrzegła, by nikomu innemu go nie oddawał. Earendil opuścił Śródziemie wraz z Elessarem.

W tym miejscu powstają dwie wersje opowieści. Według jednej Earendil przekazał Elessar Valarom, skąd trafił on do rąk Gandalfa, który to przekazał go Galadrieli . Według drugiej wersji Elessar nigdy nie powrócił do Śródziemia, został jednak odtworzony przez Celembrimbora dla Galadrieli.

Bez względu na wersję opowieści Elessar trafia do Galadrieli, która przy jego pomocy zatrzymuje proces umierania drzew w Lórien. Gdy jednak Galadriela dostała jeden z trzech Pierścieni Władzy przeznaczonych dla elfów, Elessar przestał być jej potrzebny - oddała go wówczas córce Celebrianie, ta oddała go Arwenie, a Arwena podarowała go Aragornowi, który odtąd zaczął być zwany Elessarem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki