Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Edoras

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Edoras – stolica i największe miasto Rohanu, siedziba króla Théodena i jego dynastii.

Historia i charakterystyka Edytuj

Edoras zostało zbudowane w jednej z dolin Gór Białych przez Brega, drugiego Króla Rohanu. Było jedynym prawdziwym miastem tego kraju - pozostałe miejscowości Rohanu stanowiły wsie i niewielkie osady.

Stolica została wzniesiona u stóp Ered Nimrais. Przed powstaniem Edoras rolę stolicy pełnił warowny Aldburg. Znajdujący się w Edoras Meduseld, zwany Złotym Dworem, był siedzibą królów Rohanu. W pobliżu miasta przepływał Śnieżny Potok, zaś przed osadą znajdowały się kopce grobowe królów Rohanu, porośnięte kwiatami simbelmynë.

Miasto położone było na wyżynie pośrodku stepu i otoczone z trzech stron stokami Gór Białych. Osada znajdowała się na skalistym wzniesieniu, które pokryte zostało drewnianymi budynkami i otoczone mocnym, również drewnianym ostrokołem. Na szczycie wzniesienia wybudowano królewski pałac Meduseld - największy budynek w mieście, wykonany z drewna i udekorowany licznymi ozdobami w charakterystycznym, rohańskim kanonie. Prócz tego w mieście znajdowały się jeszcze setki większych lub mniejszych drewnianych chat, wież, spichlerzy i stajni.

Edoras było największym skupiskiem ludności Rohanu. Liczni obrońcy miasta stanowili znaczną siłę militarną, jednak miasto samo w sobie nie posiadało żadnych walorów obronnych. Drewniane mury nie zapewniały wystarczającej obrony przed najeźdźcami, dlatego też w czasie konfliktów mieszkańcy przeprowadzali się do położonego kilka dni drogi stamtąd Helmowego Jaru

Adaptacja Edytuj

Edoras odgrywa znaczącą rolę w drugim tomie Trylogii. To właśnie tam Gandalf, Aragorn, Legolas i Gimli poznali króla Théodena, będącego pod wpływem Grimy.

Ciekawostki Edytuj

  • Sceny w Edoras kręcono w Mt. Potts Station, Erewhon, Canterbury w Nowej Zelandii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki