FANDOM

Eärnil II (1883 - 2043 TE) – Dúnadan, pochodzący z rodu Anariona, trzydziesty drugi król Gondoru. W 1945r. Trzeciej Ery został koronowany po tym jak jego poprzednik, król Ondoher, zginął w bitwie, a wraz z nim jego synowie. Był synem Siriondila.

Wojna w Obronie Gondoru Edytuj

W roku 1944 kraj został zaatakowany z dwóch stron przez Haradrimów i Woźników. W odpowiedzi na to król Ondoher prowadził główną armię na północ, aby przeciwstawić się Woźnikom w inwazji na Dagorlad, ale został pokonany. Eärnil był dowódcą armii południowego Gondoru i straży Pelargiru. Poprowadził swoją armię do brodów na rzece Poros, gdzie zdobył zdumiewające zwycięstwo nad Haradrimami. Dzięki temu mógł ruszyć na pomoc północy. Woźnicy, pewni zwycięstwa i nieświadomi klęski sojuszników na południu, świętowali, gdy nagle zaatakował ich Eärnil. Podpalił wozy i przepędził najeźdźców z Ithilien.

Wstąpienie na tron Edytuj

Po zakończeniu wojny i uspokojeniu kraju zajęto się sukcesją tronu. W wyniku śmierci króla Ondohera i wszystkich jego synów do tronu zgłosił roszczenia książę Arthedain - Arvedui. Był mężem Fíriel jedynej córki zmarłego króla Ordohela. Lecz Rada Gondoru, pod przewodnictwem Namiestnika GonodurPelendur , odmówił mu i zamiast niego wybrano królem Eärnila, który również pochodził z królewskiego rodu (jego przodkiem był król Umbardacil), w Gondorze wolano bardziej przedstawiciela rodu Anariona niż Isildura, dla tego namiestnik zręcznie odmówił Arvedui, argumentując to że Isildur sam zrzekł się korony na rzecz swego bratanka Meneldila, oraz tym że kobiety w Gondorze nie dziedziczą (co było sprzeczne z Númenorskim prawem dziedziczenia). 1945 roku Earnil został koronowany na trzydziestego drugiego króla Gondoru.

Eärnil był mądrym władcą i szukał przyjaźni ze słabszym królestwem Arthedain. Podobnie jako jego poprzednikowi, przyświecała idea, zjednoczenia dwóch ostaniach Dunedainowskich królestw

Wysłał wiadomości do Arvedui (obecnie króla) oznajmiając mu, że otrzymał koronę Gondoru, zgodnie z prawami południowego królestwa, ale nie zapomni o pokrewieństwie z królestwem Arnoru, oraz że przybędzie mu z pomocą, kiedy przyjdzie potrzeba.

Niemniej Eärnil II musiał przede wszystkim musiał myśleć o naprawie państwa po wojnie z Woźnikami. Lecz jesienią 1973 roku Trzeciej Ery, do Gondoru przyszła wiadomości, że Arthedain potrzebuje pomocy, i że Czarnoksiężnik z Angmaru przygotowuje na nich ostateczny cios. Więc król postanowił posłać swego syna Eärnura na północ wraz flotą, tak szybko jak tylko mógł, i z tak wielką siłą, jaką mógł do pomocy Arvedui. Niestety Eärnur przybył zbyt późno, aby ocalić Arthedain. Arvedui został pokonany i uciekł na północ, później utonął w Zatoce Forochel. Jednak Eärnurowi udało się unicestwić królestwo Angmaru w Bitwie pod Fornostem z pomocą Cirdana i Glorfindela z armią z Rivendell. Lecz Czarnoksiężnikowi udało się zbiec. Po zwycięstwie nad Fornostem, armia elfów i ludzi najechała Angmar i wymordowała wszystkie sługi Czarnoksiężnika przywracając bezpieczeństwo na północy, lecz samego Czarnoksiężnika złapać się nie udało i znów zbiegł. Po mimo że Angmar przestał istnieć, Arthedain upadł a Dunedainowie z północy, rozproszyli się, jednak syn króla Arveduia, Aranarth przeżył i stał się pierwszym wodzem Dunedainów.

Zniszczenie Angmaru poprawiło sytuacje Gondoru, w przypadku kiedy by istniało Gondor musiał walczyć by na dwa frony, po zabezpieczeniu północy, Gondor mógł się skupić na walce ze swym śmiertelnym wrogiem, Sauronem, który odbudowywał swoje siły w Mordoże.

Mimo swej militarnej siły, Eärnil nie był wstanie przeciwstawić się Upiorom Pierścienia, które w 2000 wyszły z Mordoru i zaczęły oblegać Minas Ithil. Miasto broniło się do 2002 roku, potem padło i stało się siedzibą Nazgûli, następnie przemianowaną na Minas Morgul (Wieże złych czarów). Po tej porażce, Minas Anor przemianowano Minas Tirith (Wieże Czat).

Eärnil II zmarł w 2043 roku Trzeciej Ery i został zastąpiony przez swojego syna, Eärnura.

Imię Eärnil znaczy Miłujący morze (ewentualnie Oddany morzu).

Poprzednik:
Ondoher
Król Gondoru
1945 - 2043 TE
Następca:
Eärnur

Więcej z Fandomu

Losowa wiki