FANDOM

Earendil by robleskazeppelin-d6gwu7p

Earendil - Šárka Škorpíkova

Eärendil (qya. Miłośnik morza) – syn Tuora i Idril, urodzony przed upadkiem Gondolinu. Był półelfem. Jego żoną była Elwinga. Jego synami byli Elrond i Elros. W jego wyprawach towarzyszył mu marynarz Aerandir. Po matce odziedziczył Elessar. Eärendil urodził się w roku 504 PE w Gondolinie. Jako dziecko osiadł w Arvernien – ośrodku morskim, gdzie Círdan zaszczepił mu szczególną miłość do morza. Później Eärendil stał się władcą Arvenien. Na swym okręcie Vingilot przemierzał wody Belegaeru w poszukiwaniu Amanu. Za każdym jednak razem błądził na obszarach Mórz Cienia. Gdy w 538 PE Arvenien zostało splądrowane i zniszczone przez synów Fëanora, Eärendil odbywał właśnie jeden ze swoich rejsów.

Legenda mówi, iż Elwinga, zamieniona w ptaka przez Ulma, odnalazła małżonka i dała mu jeden z Silmarili. Ten właśnie klejnot miał otworzyć Eärendilowi drogę do Amanu. Tam prosił Valarów, aby pozwolili mu odpłynąć z powrotem do Śródziemia, jednak nie było to możliwe. Zamiast tego Eärendil wraz ze swym statkiem został przeniesiony na niebo, gdzie blask Silmarila sprawiał, że był widzialny jako jedna z najjaśniejszych gwiazd. W Wojnie Gniewu wsławił się, zabijając Ancalagona Czarnego.

GaleriaEdytuj

Poprzednik:
Tuor
Głowa rodu Hadora
? - ?
Następca:
Elros

Więcej z Fandomu

Losowa wiki