Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Dziwna kwatera

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Dziwna kwatera.png

Zrzut ekranu z gry The Hobbit (2003)

Dziwna kwatera (ang. Queer Lodgings) – siódmy rozdział książki Hobbit, czyli tam i z powrotem, autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść Rozdziału Edytuj

Kompania Thorina zostaje uratowana przez Wielkie Orły na stokach Gór Mglistych. Gwaihir, władca orłów, obiecuje dostarczyć krasnoludów tak daleko jak będzie to możliwe. Tym sposobem drużyna dociera do Carrock, Samotnej Skały, będącej dziełem Beorna, ich przyszłego gospodarza.

Gandalf i Bilbo wyruszają do domu owego człowieka i proszą o nocleg w jego domu. W tym celu czarodziej opowiada historię ich wyprawy, tak aby zaciekawić gospodarza oraz przyprowadza krasnoludów parami. Zainteresowany Beorn pozwala przybyszom schronić się w jego chacie.

W kolejnych dniach gospodarz domu często znika, zwłaszcza po zmroku. Pewnej nocy również Gandalf opuścił dom Beorna, co zaniepokoiło Bilba i krasnoludów. Dopiero później wszyscy dowiedzieli się co tak naprawdę stało za ich tajemniczymi zniknięciami.

Po śmierci Wielkiego Goblina jego podwładni żądali zemsty za śmierć swego wodza. Rozesłali patrole, złożone z wargów i orków. Beorn pochwycił jednego z takich szpiegów i dowiedział się o całej wyprawie kompanii. To rozradowało go jeszcze bardziej i postanowił pomóc swoim gościom.

Po kilku dniach Beorn zaopatrzył ich w zapas pożywienia, łuki, strzały i kuce. Pomógł też krasnoludom bezpiecznie dotrzeć do Mrocznej Puszczy.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Dziwna kwatera

Przekład Pauliny Braiter Edytuj

Niezwykły nocleg

Przekład Andrzeja Polkowskiego Edytuj

W dziwnej gościnie

Poprzedni rozdział:
Z patelni w ogień
Dziwna kwatera Następny rozdział:
Muchy i pająki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki