Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Drzewiec (rozdział)

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Drzewiec (ang. Treebeard) – czwarty rozdział księgi trzeciej książki pt. Władca Pierścieni autorstwa J.R.R Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Pippin i Merry, po ucieczce z niewoli u orków usiłowali przejść przez las Fangorn poruszając się wzdłuż rzeki Entwash. Po pewnym czasie wędrówki, Hobbici doszli do wielkich schodów, wykutych w skale. Na ich szczycie spotkali Drzewca.

Ent, nie wiedząc kim są Hobbici pytał ich o to. Gdy mu to wyjaśnili Drzewiec, zachęcony ich ufnością opowiedział im trochę o swojej rasie. Po chwili rozmowy Fangorn zabrał ich do Źródlanej Sali. W niej kontynuował swoją opowieść wzbogacając ją o takie wątki jak historia o Żonach Entów. Merry i Pippin również opowiadali o zdarzeniach, które ich spotkały. Na pokrzepienie otrzymali po misie nieznanego im napoju. Gdy "pasterz drzew" dowiedział się o zdradzie Sarumana postanowił zwołać wiec.

Podczas gdy Pippin i Merry odpoczywali Fangorn, przemierzał las usiłując namówić jak największą liczbę entów do udziale w wiecu. Nie wszyscy się zgodzili jednak większość wyruszyła. Po powrocie do Źródlanej Sali, Drzewiec zabrał ze sobą Hobbitów. Zgromadzenie odbywało się w kotlinie Derndingle. Po pierwszym dniu sędziwy "pasterz drzew" po oznajmieniu Niziołkom co do tej pory ustalili postanowił zostawić ich pod opieką Bregalada, gdyż podejrzewał, że zebranie będzie trwało jeszcze długi czas, a nie chciał aby byli znużeni z powodu nie znania mowy jego rasy.

Bregalad zabrał ich do swojego "domu", gdzie opowiedział im swoją historię. Byli tam ok. dwóch dni. Po tym czasie wiec entów dobiegł końca. Wzburzeni przedstawiciele tej rasy postanowili zaatakować Isengard. Rozpoczął się "Ostatni Marsz Entów". Niziołki wyruszyły razem z nimi.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Drzewiec

Przekład Marii i Cezarego Frąców Edytuj

Drzewiec

Przekład Jerzego Łozińskiego Edytuj

Drzewacz

Poprzedni rozdział:
Uruk-hai
Drzewiec Następny rozdział:
Biały Jeździec

Więcej z Fandomu

Losowa wiki