Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Drużyna Pierścienia

2637stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Share

Drużyna.jpg

Drużyna Pierścienia - obraz autorstwa Alassea Earello

Drużyna Pierścienia – nazwa grupy określająca dziewięciu wędrowców, którzy za zadanie mieli wejść do wnętrza Góry Przeznaczenia (Orodruiny) w Mordorze i zniszczyć Jedyny Pierścień wykuty przez Władcę Ciemności, Saurona.

Drużyna Pierścienia została powołana 25 października 3018 roku TE w Rivendell podczas narady u Elronda, a rozpadła się po Bitwie na Amon Hen.

Historia Edytuj

Narada u Elronda Edytuj

Drużyna Pierścienia - Angelika Kotowska.jpg

Drużyna na rysunku Angeliki Kotowskiej

W 3018 roku TE Elrond zwołuje Radę Elronda, do której przystępują Gandalf, Bilbo, Frodo i wielu innych, włączając w to Boromira, syna Denethor II. Glóin wyjaśnia, że Balin, który dowodził ekspedycją mającą na celu odzyskanie krasnoludzkiego królestwa Morii, zaginął i od dawna nie słyszano wieści o nim. Co więcej, Glóin mówi grupie, że Nazgûle przybyły do Dale i Samotnej Góry, szukając informacji o Bilbie i Pierścieniu. Następnie Legolas mówi o ucieczce Golluma, który uciekł on z niewoli Elfów i sam również szuka pierścienia. Boromir opowiada o śnie jaki został zesłany jemu oraz jego bratu Faramirowi, mówiącym, by szukali Miecza, Który Został Przełamany oraz Zguby Isildura w Rivendell. Frodo pokazuje Pierścień, który okazuje się być właśnie Zgubą Isildura. Gandalf opowiada o swojej niewoli w Isengardzie oraz o zdradzie Sarumana.

Rada Elronda opracowuje plan zniszczenia Jedynego Pierścienia poprzez wrzucenie go do ognia Góry Przeznaczenia w Mordorze, co na dobre pozbawi mocy Saurona. Boromir przeciwstawia się i chce, by użyto Pierścienia do przezwyciężenia Władcy Ciemności i uwolnienia Gondoru, lecz Elrond i reszta rady sprzeciwia się temu pomysłowi. Frodo zostaje wybrany na Powiernika Pierścienia. Wyrusza z Rivendell wraz z ośmioma towarzyszami: dwoma Ludźmi - Aragornem i Boromirem, elfem Legolasem, Gandalfem, krasnoludem Gimlim oraz trzema Hobbitami-Merrym, Pippinem, i Samem. Dziewięciu Piechurów (zwanych Drużyną Pierścienia) zostaje wybranych do reprezentowania wszystkich wolnych ras Śródziemia. Towarzyszy im także Kucyk Bill w którego posiadanie weszli Hobbici w Bree.
Drużynapierścienia.jpg

Drużyna Pierścienia - klatka z filmu "Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia"

Losy Drużyny Edytuj

Drużyna próbuje przejść przez Góry Mgliste gdzie zastaje ich zawieja śnieżna, zaś później zostają zaatakowani przez grupę Wargów, która wyruszyła na zachód, by zdobyć Pierścień. Z tego powodu są zmuszeni do obrania ścieżki pod górami, przez kopalnię Morii. Tam odkrywają, że Balin, Ori i Óin zostali zabici przez gobliny, które zniweczyły plan odzyskania Morii przez krasnoludów. Ci sami orkowie atakują podróżujących, zaś w chwili gdy wywiązuje się pomiędzy nimi walka, Gandalf napotyka Balroga i po zagrodzeniu mu drogi, spada z nim w przepaść. Pozostali członkowie Drużyny uciekają z Morii i udają się do Lothlórien, gdzie otrzymują pomoc i podarunki od Celeborna i Galadrieli. Następnie płynąc Anduiną udają się na południe. Gdy dopływają do Amon Hen, Drużyna zastanawia się nad dalszą drogą. W tym momencie grupa orków, zesłanych przez Sarumana, atakuje na drużynę. Frodo wykorzystuje ten moment na ucieczkę. Dołącza do niego Sam. Udają się do Mordoru bez reszty drużyny. W tym samym czasie orkowie porywają Merrego i Pipina, Boromir ginie, a reszta drużyny udaje się w pościg za porwanymi hobbitami. Po Rozpadzie Drużyny Pierścienia jej członkowie pozostali związani więzami przyjaźni.

Skład Drużyny Pierścienia Edytuj

W Drużynie znaleźli się przedstawiciele wszystkich tych Wolnych Ludów Śródziemia, które zdecydowały się stanąć naprzeciw rosnącej sile Saurona, czyli:

FilmyEdytuj

Władca Pierścieni - Pierścień rusza na południe (Edycja Rozszerzona HD)03:00

Władca Pierścieni - Pierścień rusza na południe (Edycja Rozszerzona HD)

Drużyna wraz z Pierścieniem zmierza na południe, podróżując przez Hollin i niegdysiejszy Eregion... - scena z filmu "Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia"

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Drużyna Pierścienia

  • Drużyna w Lorien

    2 wiadomości
    • Chyba jednak warto by było poprawić to co jest na wiki, bo drużyna w Lorien była około miesiąca a nie jedną noc.
    • Jeżeli widzisz błąd to śmiało go popraw klikając na przycisk edytuj nad treścią artykułu. ;)

Więcej w Fandom

Losowa wiki