Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Drużyna Pierścienia

Dyskusja2
1503strony na
tej wiki

Drużyna Pierścienia - nazwa grupy określająca dziewięciu wędrowców, którzy za zadanie mieli wejść do wnętrza Góry Przeznaczenia (Orodruiny) w Mordorze, w której mieli zniszczyć Jedyny Pierścień wykuty przez Władcę Ciemności Saurona.

Drużyna Pierścienia została powołana 25 października 3018 roku TE w Rivendell podczas narady u Elronda.

HistoriaEdytuj

Elrond zwołuje Radę Elronda, do której przystępują Gandalf, Bilbo, Frodo i wielu innych, włączając w to Boromira, syna Denethora, Namiestnika Gondoru. Glóin wyjaśnia, że Balin dowodził ekspedycją, mającą na celu odzyskanie starego krasnoludzkiego królestwa Morii, lecz nie słyszano od niego wieści od lat. Co więcej, Glóin mówi grupie, że Nazgûle przybli do Dal i Samotnej Góry, szukając Bilba i Pierścienia. Następnie Legolas mówi radzie, że Gollum uciekł z niewoli Elfów i sam również szuka pierścienia. Boromir następnie wstaje i szczegółowo opowiada o śnie jaki został zesłany jemu oraz jego bratu Faramirowi, mówiący im, by szukali Miecza Który Został Przełamany oraz Zguby Isildura w Rivendell. Elrond prosi Froda by przyniósł Pierścień, który okazuje się być właśnie Zgubą Isildura. Gandalf wyjaśnia, że udał się do Isengardu, gdzie rezyduje czarodziej Saruman, przywódca Istarich Śródziemia, by znaleźć pomoc i wsparcie. Jednakże, Saruman zwrócił się przeciwko nim, żądając Pierścienia dla siebie. Saruman uwięził Gandalfa w swojej wieży, Orthanku podejrzewając, że Gandalf wie, gdzie znajdował się Pierścień. Gandalf nie poddał się i zdołał uciec z Orthanku. Dowiaduje się, że Saruman jeszcze nie jest sługą Saurona i że zbiera własną armię Orków. Rada Elronda opracowuje plan zniszczenia Jedynego Pierścienia poprzez wrzucenie go do ognia Góry Przeznaczenia w Mordorze, co zniszczy Pierścień oraz na dobre pozbawi mocy Saurona. Boromir przeciwstawia się i chce, by użyto Pierścienia do przezwyciężenia Saurona i uwolnienia Gondoru, lecz Elrond mówi, iż Pierścień nie może być użyty w ten sposób, z powodu zła jakie w nim tkwi oraz zepsucia jakiego wywołuje nawet u tych, którzy kierują się najwznioślejszymi ideałami. Frodo proponuje udać się na misję i zostaje wybrany na Powiernika Pierścienia. Wyrusza z Rivendell wraz z ośmioma towarzyszami: dwoma Ludźmi, Aragornem i Boromirem, elfem Legolasem, Gandalfem, krasnoludem Gimlim oraz trzema Hobbitami. Dziewięciu Piechurów (zwanych Drużyną Pierścienia) zostaje wybranych do reprezentowania wszystkich wolnych ras Śródziemia. Towarzyszy im także Kucyk Bill w którego posiadanie weszli Hobbici w Bree. Drużyna próbuje przejść przez Góry Mgliste gdzie zastaje ich zawieja śnieżna, zaś później zostają zaatakowani przez grupę Wargów, która wyruszyła na zachód, by zdobyć Pierścień. Z tego powodu są zmuszeni do obrania ścieżki pod górami, przez kopalnię Morii - starożytnego krasnoludzkiego królestwa. Tam odkrywają, że Balin, Ori i Óin zostali zabici przez Orków i inne złe istoty, które zniweczyły ich plan odzyskania Morii. Ci sami Orkowie później atakują podróżujących, zaś w chwili gdy wywiązuje się pomiędzy nimi walka, Gandalf napotyka Balroga, sługę Morgotha i, po zagrodzeniu mu drogi, spada z nim w przepaść. Pozostali członkowie Drużyny uciekają z Morii i udają się do Lothlórien, gdzie otrzymują podarunki od Celeborna i Galadrieli, które okażą się przydatne podczas ich misji. Gdy Frodo idzie się namyślić, by zadecydować o dalszym losie Drużyny, Boromir próbuje przywłaszczyć sobie Pierścień, zaś Frodo nakłada go na siebie by od niego uciec. Gdy reszta Drużyny rozdziela się by szukać Froda, decyduje on, że jedność Drużyny została przerwana, zaś on sam musi udać się do Mordoru samotnie. Sam jednak nalega, by mógł mu towarzyszyć, przez co obaj wyruszają do Mordoru. Tym samym Drużyna zostaje rozbita.

Skład Drużyny PierścieniaEdytuj

W Drużynie znaleźli się przedstawiciele wszystkich tych Wolnych Ludów Śródziemia, które zdecydowały się stanąć naprzeciw rosnącej sile Saurona, czyli:

Więcej od Wikii

Losowa wiki