Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Drużyna Pierścienia

Dyskusja2
1693strony na
tej wiki
Drużyna

Drużyna Pierścienia - obraz autorstwa Alassea Earello

Drużyna Pierścienia
– nazwa grupy określająca dziewięciu wędrowców, którzy za zadanie mieli wejść do wnętrza Góry Przeznaczenia (Orodruiny) w Mordorze, w której mieli zniszczyć Jedyny Pierścień wykuty przez Władcę Ciemności Saurona.

Drużyna Pierścienia została powołana 25 października 3018 roku TE w Rivendell podczas narady u Elronda, a rozpadła się po Bitwie na Amon Hen.

HistoriaEdytuj

Narada u ElrondaEdytuj

Drużynapierścienia

Drużyna Pierścienia - klatka z filmu "Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia"

W 3018r. TE Elrond zwołuje Radę Elronda, do której przystępują Gandalf, Bilbo, Frodo i wielu innych, włączając w to Boromira, syna Denethor. Glóin wyjaśnia, że Balin, który dowodził ekspedycją mającą na celu odzyskanie starego krasnoludzkiego królestwa Morii zaginął i nie słyszano o nim wieści od lat. Co więcej, Glóin mówi grupie, że Nazgûle przybły do Dal i Samotnej Góry, szukając informacji o Bilbie i Pierścieniu. Następnie Legolas mówi o ucieczce Golluma uciekł z niewoli Elfów i sam również szuka pierścienia. Boromir opowiada o śnie jaki został zesłany jemu oraz jego bratu Faramirowi, mówiący im, by szukali Miecza, Który Został Przełamany oraz Zguby Isildura w Rivendell. Frodo pokazuje Pierścień, który okazuje się być właśnie Zgubą Isildura. Gandalf opowiad o swojej niewoli w Isengardzie oraz o zdradzie
Władca Pierścieni - Pierścień rusza na południe (Edycja Rozszerzona HD)03:00

Władca Pierścieni - Pierścień rusza na południe (Edycja Rozszerzona HD)

Drużyna wraz z Pierścieniem zmierza na południe, podróżując przez Hollin i niegdysiejszy Eregion... - scena z filmu "Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia"

Sarumana. Rada Elronda opracowuje plan zniszczenia Jedynego Pierścienia poprzez wrzucenie go do ognia Góry Przeznaczenia w Mordorze, co na dobre pozbawi mocy Saurona. Boromir przeciwstawia się i chce, by użyto Pierścienia do przezwyciężenia Saurona i uwolnienia Gondoru, lecz Elrond i reszta rady sprzeciwia się temu pomysłowi. Frodo zostaje wybrany na Powiernika Pierścienia. Wyrusza z Rivendell wraz z ośmioma towarzyszami: dwoma Ludźmi - Aragornem i Boromirem, elfem Legolasem, Gandalfem, krasnoludem Gimlim oraz trzema Hobbitami-Merrym, Pippinem, i Samem. Dziewięciu Piechurów (zwanych Drużyną Pierścienia) zostaje wybranych do reprezentowania wszystkich wolnych ras Śródziemia. Towarzyszy im także Kucyk Bill w którego posiadanie weszli Hobbici w Bree.

Losy DrużynyEdytuj

Drużyna próbuje przejść przez Góry Mgliste gdzie zastaje ich zawieja śnieżna, zaś później zostają zaatakowani przez grupę Wargów, która wyruszyła na zachód, by zdobyć Pierścień. Z tego powodu są zmuszeni do obrania ścieżki pod górami, przez kopalnię Morii - starożytnego krasnoludzkiego królestwa. Tam odkrywają, że Balin, Ori i Óin zostali zabici przez golbiny, które zniweczyły ich plan odzyskania Morii. Te same gobliny atakują podróżujących, zaś w chwili gdy wywiązuje się pomiędzy nimi walka, Gandalf napotyka Balroga, sługę Morgotha i, po zagrodzeniu mu drogi, spada z nim w przepaść. Pozostali członkowie Drużyny uciekają z Morii i udają się do Lothlórien, gdzie otrzymują pomoc i podarunki od Celeborna i Galadrieli. Następnie płynąc Anduiną udają się na południe. Gdy dopływają do Amon Hen, Drużyna zastanawia się nad dalszą drogą. W tym momencie grupa orków atakuje na drużynę. Frodo wykorzystuje ten moment na ucieczkę z Samem. Udają się do Mordoru bez reszty drużyny. W tym samym czasie orkowie porywają Merrego i Pipina, Boromir ginie, a reszta drużyny udje się w pościg za porwanymi hobbitami. Po Rozpadzie Drzużyny Pierścienia jej członkowie pozostali związani więzami przyjaźni.

Skład Drużyny PierścieniaEdytuj

W Drużynie znaleźli się przedstawiciele wszystkich tych Wolnych Ludów Śródziemia, które zdecydowały się stanąć naprzeciw rosnącej sile Saurona, czyli:

Więcej od Wikii

Losowa wiki