FANDOM

Droga do Isengardu (ang. The Road to Isengard) – ósmy rozdział księgi trzeciej książki Władca Pierścieni autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Po zwycięskiej bitwie o Helmowy Jar, Théoden, Aragorn, Legolas, Gimli, Mithrandir, Éomer, Gamling, Erkenbrand, dostojnicy ze Złotego Domu i oddział jeźdźców Rohanu zebrali się przy Helmowym Potoku.

Obradowali na temat lasu huornów, który pojawił się pobliżu Rogatego Grodu. Po wyjaśnieniu sprawy przez Gandalfa, oznajmił on, że zamierza wraz z nimi wyruszyć do Isengardu. Zgromadzeni przystali na tę radę. Wyruszyli o zmierzchu

Towarzysze przeszli przez las, a na jego skraju spotkali trzech entów, którzy jednak nie zwrócili na nich uwagi. Przeprawili się się przez z nieznanych powodów wyschnięte koryto Iseny, za którym spotkali i spłoszyli wilki. Przejechali obok kurhanu poległych w pobliżu wojowników.

W pewnym momencie jeźdźców ogarnęła ciemność "czarniejsza od nocy". Słyszeli głosy, pojękiwania, szepty i westchnienia. Po krótkim czasie ciemność opadła, zaś las huornów zniknął, a rzeka znów zaczęła płynąć. Nie odnaleziono także orkowych ciał.

Jeźdźcy dotarli do Isengardu. Był zatopiony. Spotkali tam Merry'ego i Pippina, którzy oznajmili im, że Drzewiec chce się widzieć z Gandalfem oraz Théodenem. Orthanku strzegli entowie.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Droga do Isengardu

Przekład Marii i Cezarego Frąców Edytuj

Droga do Isengardu

Przekład Jerzego Łoznińskiego Edytuj

Poprzedni rozdział:
Helmowy Jar (rozdział)
Droga do Isengardu Następny rozdział:
Zdobycze wojenne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki