Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Droga Krasnoludów

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Gosciniec.jpg

Droga Krasnoludów (Mithgaraf - wizja art.)

Droga Krasnoludów – droga wybudowana przez krasnoludów z Gór Błękitnych, biegnąca od miast Nogrod i Belegost, u stóp Góry Dolmed, następie wiele mil na zachód wzdłuż rzeki Ascar, do brodu Sarn Athrad na rzece Gelion. Była często używana przez podróżujących. Przedłużenie Gościńca Wschodniego. Zapewne odnogą tej drogi był także Stary Gościniec Zachodni.

Historia Edytuj

Była to głównie droga handlowa używana przez elfy z Beleriandu i Doriathu. Finrod Felagund użył tej drogi aby przekroczyć Gelion zanim zobaczył pierwszych ludzi którzy przeszli przez Błękitne Góry. Wkrótce i oni używali tej drogi aby dotrzeć do zachodnich krain. Pierwszy przybył Haladin, który zwrócił się na północ do Thargelionu. Wkrótce potem Marach aby osiedlić się na południu i wschodzie od terenów Barana syna Bëora. W późniejszym czasie Morgoth postanowił zaatakować tych ludzi wysyłając Drogą Krasnoludów bandy orków. Drogą też wracały krasnoludy gdy zostali zaatakowani w Bitwie nad Sarn Athrad.

Ciekawostki Edytuj

  • Drogą Krasnoludów (Droga Krasnoludów przez Mroczną Puszczę) była też nazywana Leśna Ścieżka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki