Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Dol Amroth

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Flaga Dol Amroth.png

Flaga Dol Amroth

Dol Amroth – jedno z pięciu największych miast Gondoru, znajdujące się na przylądku Belfalas. Stolica regionu Dor-en-Ernil. Rządzili nim potomkowie Galadora, syna Imrazôra Númenorejczyka i Elfki Mithrellas, mający tytuł książęcy, który został nadany około roku 2050 III Ery.

Jan Pospisil - Dol Amroth.jpg

Dol Amroth - autorstwa Jana Pospila

HistoriaEdytuj

Będąc w miastem w nadmorskim położeniu, Dol Amroth był przedmiotem sporadycznych ataków przez korsarzy z Umbaru. Piętnasty książę tego miasta został zabity w bitwie z tych najeźdźców morskich w 2746 roku TE.

Ostatnim znanym nam władcą Dol Amroth był Imrahil, syn Andrahila. Tak jak u jego przodków, także w jego żyłach płynęła krew Elfów i Ludzi. Państwo zapewne długo jeszcze trwało po Wojnie o Pierścień i upadku Saurona. Ze Śródziemia znikł Cień, dawne królestwa umacniały swe dziedziny, a Elfy odpływały ze Śródziemia; nastał Czas Człowieka.

OpisEdytuj

W Dol Amroth znajdował się port, wieża i samo miasto. Dol Amroth znajduje się w południowej części Gondoru, na półwyspie Belfalas. Aż do 1981 roku TE wypływały stąd statki elfów z Lothlórien. Kraina ta miała niebieską flagę, na której mieścił się biały statek i srebrny łabędź.

Etymologia nazwyEdytuj

Jego nazwa pochodzi od Amrotha, Elfa, który zakochał się w Nimrodel, a który zginął, gdy wyruszył bez ukochanej do Amanu i w trakcie podróży skoczył do wody wołając jej imię.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki