Fandom

Władca Pierścieni Wiki

David T. Wenzel

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
David Thorn Wenzel
Portrait.jpg
Imię i Nazwisko David Thorn Wenzel
Miejsce Urodzenia Nowy Jork
Data urodzenia 22 listopada 1950 rok
Zawód Rysownik i ilustrator
Rola Ilustrator komiksowej adaptacji książki Hobbit, czyli tam i z powrotem

David Thorn Wenzel (ur. 22 listopada 1950 r. w Nowym Jorku) – amerykański rysownik i ilustrator książek dla dzieci oraz komiksów. Najbardziej znany jako autor ilustracji komiksowej adaptacji książki Hobbit, czyli tam i z powrotem J.R.R. Tolkiena, wydanej w Polsce jako Hobbit - komiks a napisanej przez Charlesa Dixona[1].

Biografia Edytuj

Ukończył Hartford Ard School. W 1971 roku brał udział w wystawie "A Hobbit exhibition" w Joeseloff Gallery.

W swojej wczesnej karierze robił ilustracje między innymi do marvelowskiego The Avengers[2] w latach 70-tych. W 1977 roku wraz z Linem Carterem wydał książkę Middle Earth: The World of Tolkien Illustrated zawierającą ilustracje do Hobbita oraz komentarze Cartera[3].

Po przygodzie z Marvelem zajął się głównie ilustrowaniem książek dla dzieci, a przede wszystkim rysował sceny z książek Tolkiena.

CiekawostkiEdytuj

  • David Wenzel mieszka w Connecticut, w Ameryce.
  • Jego ulubieni malarze to Holendrzy - Pieter Bruegel i Jan Steen.
  • Jego pasją jest historia, która jak sam twierdzi, ma bardzo duży wpływ na ilustracje.
  • Ma niezwykle utalentowaną artystycznie rodzinę - żona Janice jest artystką i nauczycielką sztuki w liceum, synowie Brendan i Christopher są artystami, a brat pisarzem i ilustratorem[4].

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki