FANDOM

Dagor Dagorath – bitwa przepowiedziana przez Mandosa w Drugim Proroctwie, do której ma dojść na końcu czasów.

Według proroctwa Morgoth, kiedy straże na Bramach Nocy zasną, ma uciec z Pustki i powrócić do świata. Zniszczy Słońce i Księżyc, jednak Eärendil strąci go z przestworzy. Wtedy ma rozpocząć się Ostatnia Bitwa. Przeciwko Melkorowi stanie Tulkas z Eönwë po swojej prawicy i Túrinem po lewej stronie, który powrócił z Domów Umarłych. W walce Morgoth poniesie śmierć. Tak zostaną pomszczeni wszyscy ludzie.

Później świat zostanie ukształtowany na nowo, a Silmarile odzyskane. Fëanor zaniesie je Yavannie, która rozbije je i uwolni światło, ożywiając Drzewa Valinoru. Góry Pelóri zostaną zrównane i światło rozbłyśnie na całym świecie. Valarowie znów staną się młodzi, a zmarli elfowie powrócą. O losach ludzi, oprócz Túrina, któremu dane jest miejsce między elfami, nic nie wiadomo.

Mówi się jednak, że Ainurowie razem z Dziećmi Iluvatara będą wówczas tworzyć Drugą Muzykę, piękniejszą od pierwszej i od razu stającą się bytem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki