Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Daeron

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Daeronelf; mędrzec i jeden z największych pieśniarzy Sindarów z dworu króla Thingola. Zapisał się w historii opracowując najważniejszy wariant pisma cirth tzw. Angerthas Daeron.

Historia Edytuj

Kiedy Fingolfin, król Ñoldorów świętował nad stawem Ivrin swoje przybycie do Śródziemia tylko dwóch posłów przybyło z Doriathu od króla Thingola: Daeron i Mablung. Daeron kochał Lúthien, córkę Thingola i Meliany, bez wzajemności. Pomimo to byli dobrymi przyjaciółmi, a Luthien często tańczyło do muzyki Daerona. Kiedy dowiedział się o miłości Luthien do śmiertelnika Berena, zdradził ją i doniósł o tym królowi. Ponownie zdradził, gdy Luthien szukała pomocy. Po jej tajemnej ucieczce przemyślał swoją postawę i poszedł szukać jej przekraczając Ered Luin i przebywając tam długi czas. Niestety nie znalazł jej.

Daeron był jednym z największych muzyków wśród elfów i ludzi, i tylko Maglor syn Fëanora mógł się zbliżyć do jego poziomu. W Balladzie o Leithian oprócz ich dwóch jest wymieniony jeszcze tylko jeden Tinfang Gelion.

Więcej w Fandom

Losowa wiki