Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Czwarta Era

2367stron na
tej wiki
Dyskusja12
Aragorn

Aragorn z gondorską koroną

Czwarta Era
– czas rozpoczynający się od pokonania Saurona w Wojnie o Pierścień. Powszechnie twierdzono, że Trzecia Era zakończyła się, kiedy Trzy Pierścienie opuściły Śródziemie, we wrześniu 3021 roku. Jednak w kronikach Gondoru, jako pierwszy dzień Czwartej Ery przyjęto datę 25 marca 3021 roku, czyli dzień upadku Barad-dûr. Okres ten nazywany jest Erą Ludzi, ponieważ zdominowali oni większość krain Śródziemia. Wpływy Elfów uległy zmniejszeniu - znaczna ich część udała się do Nieśmiertelnych Krain.

W trakcie Wojny o Pierścień sojusznicy Saurona ponieśli dotkliwe straty, które zmusiły ich do uznania sojuszu z Gondorem. Mimo to król Elesar i król Éomer toczyli sporadyczne walki w regionie Morza Rhun.

WydarzeniaEdytuj

  • 1 r. - Powiernicy Pierścienia opuszczają Śródziemie.
  • 8 r. - Umiera Hamfast Gamgee, ojciec Sama Gamgee.
  • 14 r. - Umiera Paladin Tuk II, głowa rodu Tuków i ojciec Peregrina Tuka.
  • 15 r. - Umiera Glóin, krasnolud z Kampanii Thorina, ojciec Gimliego.
  • 17 r. - Shire, zostaje uznane za niepodległe państwo, pod protektoratem Zjednoczonego Królestwa Arnoru i Gondoru
  • 32 r. - Król Elessar, uznaje Buckland za część Shire  oraz rozszerza granice Shire od Zachodniej Ćwiartki
  • 34 r. - Imrahil, dwudziesty drugi, książę Dol Amroth, umiera, jego następcom zostaje jego syn Elphir.
  • 57 r. - Elphir, dwudziesty trzeci, książę Dol Amroth, umiera, jego następcą zostaje jego syn, Alphros.
  • 63 r. - Umiera Éomer, osiemnasty Król Rohanu, Peregrin Tuk rycerz Gondoru i Than Shire, opuszcza Shire i przenosi się do Gondoru, Meriadok Brandybuck rycerz Rohanu, i władca Bucklandu, opuszcza Shire i udaje się do Gondoru, Faramir I Tuk zostaje Thanem Shire. Elfwine zostaje koronowany na dziewiętnastego króla Rohanu.
  • 65 r. - Meriadok Brandybuck i Peregrin Tuk umierają, zostają pochowani w Komnacie Królów, pośród najznakomitszych postaci jakie chodziły po Śródziemiu.
  • 83 r. - Umiera Faramir, Namiestnik Gondoru i Książę Ithilien, jego syn Elboron, zostaje dwudziestym ósmym namiestnikem Gondoru i drugim księciem Ithilien.
  • 91 r.- Umiera Dwalin, członek dawnej Kompanii Thorina.
  • 120 r. - Umiera Elessar, król Zjednoczonego Królestwa Arnoru i GondoruEldarion, syn Aragorna, wstępuje na tron, Legolas buduje statek, którym żegluje na Zachód wraz z krasnoludem Gimlim. Śmierć Aragorna doprowadza do masowego exodusu elfów zamieszkujących Gondor i regiony Śródziemia.
  • 121 r. - Umiera Arwena, królowa Zjednoczonego królestwa Arnonu i Gondoru, żona Aragorna II.

​GryEdytuj

W CE została osadzona gra Fourth Age Total The New Shadow będąca modyfikacją do gry Rome: Total War.

Więcej od Wikii

Losowa wiki