Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Czarna Strzała

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Czarna Strzała – będąca w posiadanu potomków Giriona strzała, wywodząca się ponoć z kuźni Króla spod Góry. To właśnie przez nią zginął Smaug.

Historia Edytuj

Strzała przechodziła z ojca na syna w rodzinie Barda. Była wielokrotnie wykorzystywana w boju i zawsze odzyskiwana. Podczas ataku Smauga na Esgaroth, Obroną miasta dowodził Bard, dodając łucznikom otuchy i zachęcając rządcę, aby kazał im walczyć do ostatniej strzały. Jednak smok był zbyt potężny. Płomienie były coraz bliżej. Towarzysze porzucali go jeden po drugim. Bard po raz ostatni naciągnął cięciwę i wtedy coś usiadło mu na ramieniu. Był to drozd, znający mowę ludzi. Ptak polecił Bardowi zaczekać, aż wzejdzie księżyc i smok przeleci nad nimi. Bard znalazł w ten sposób ubytek w łuskach Smauga i zabił potwora za pomocą Czarnej Strzały. Czarna Strzała spoczęła wraz ze smokiem na dnie Jeziora Długiego.

W adaptacjach Edytuj

Hobbit: Pustkowie Smauga Edytuj

Czarna Strzała pojawia się w retrospekcji krasnoludów zniszczenia Dale. Girion strzela do Smauga Czarnymi Strzałami za pomocą kuszy. Oprócz tego podczas pobytu Kompani Thorina w Esgaroth, Bard prosi swojego syna o ukrycie Czarnej Strzały.

Hobbit: Bitwa Pięciu Armii Edytuj

Bard zabija Smauga Czarną Strzałą, strzelając z prowizorycznej kuszy.

Bibliografia Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Czarna Strzała

  • Czarna Strzała

    12 wiadomości
    • <div class="quote">DeDe18 napisał(a):<br />Ehhhh <mocne westchnięcie> Jestem w pełnii odpowiedzialny za te ...
    • You win!

Więcej w Fandom

Losowa wiki