Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Czarna Brama jest zamknięta

2768stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Czarna Brama jest zamknięta (ang. The Black Gate is Closed) – trzeci rozdział księgi trzeciej książki Władca Pierścieni autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Frodo, Sam i Gollum, po opuszczeniu Martwych Bagien dotarli do przełęczy Cirith Gorgor. Niziołki zamierzały ryzykować pochwycenie usiłując dostać się do Mordoru tą drogą. Powstrzymał ich Sméagol.

Gollum przekonywał ich aby pozwolili mu zaprowadzić ich inną ścieżką, którą kiedyś uciekł z Mordoru. Była ona trudna do przebycia oraz mieściła się w pobliżu twierdzy Minas Morgul. Wedle Sméagola mimo wszystko dotarcie nią do Gorgoroth było bardziej prawdopodobne.

Podczas naradzania się hobbici i Gollum usłyszeli wysoki krzyk dochodzący z nieba. Ponownie ogarnął ich strach. Przelatywał nad nimi jeden z Nazgûli. Po chwili dołączyły do niego trzy inne, zaś drogą prowadzącą obok kryjówki hobbitów, przechodziła wracająca do Mordoru armia ludzi z południa. Towarzysze ukryli się, a gdy zagrożenie odeszło Frodo podjął decyzję. Postanowił dostać się do Orodruiny drogą wskazaną im przez Golluma.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Czarna Brama jest zamknięta

Przekład Marii i Cezarego Frąców Edytuj

Czarna Brama jest zamknięta

Przekład Jerzego Łozińskiego Edytuj

Poprzedni rozdział:
Przez moczary
Czarna Brama jest zamknięta Następny rozdział:
O ziołach i potrawce z królika

Więcej z Fandomu

Losowa wiki