FANDOM

Obudzenie

Przebudzenie elfów nad Cuiviénen

Cuiviénen (qya. Woda Przebudzenia) – zatoka morza Helcar (czasem nazywane jeziorem) na dalekim wschodzie, a także nazwa pobliskich ziem znajdujących się nad nią. Tereny te leżały u południowych stóp gór Orocarni, skąd spadał potężny wodospad, niedaleko Dzikiej Puszczy.

Historia Edytuj

Nad tą zatoką, ok. 1050 roku Ery Drzew przebudzili się Elfowie, stworzeni przez Eru Ilúvatara. Tam zobaczył ich polujący Oromë.

Według legendy, znanej w formie opowiadania dla dzieci elfów były to trzy grupy (łącznie 144 elfów): Minyarowie, Tatyarowie i Nelyarowie (Pierwsi, Drudzy, Trzeci). Minyarowie oraz część Tatyarów rozpoczęła wędrówkę po około 500 lat życia w Cuiviénen stając się Vanyarami i Ñoldorami. Pozostała część Tatyarów wolała zostać razem z Nalayarami. Za to część Nalyarów potem zdecydowała się dołączyć do idących. Tych, którzy woleli zostać zaczęto nazywać Avari. Również i część Avarich wyryszyła potem na zachód dołączając dla klanów. Pozostali mogli dostać się w ręce Morgotha, który zamienił ich w orków [1][2].

Po Wojnie Gniewu, część morza zanikła. Prawdopodobnie jego pozostałością jest Morze Rhûn. Los Avarich pozostał nieznany.

Ciekawostki Edytuj

  • Według Mędrców, miejsce to nigdy nie zostanie znalezione z powodu zmiany ustawienia lądów.
  • We Władcy Pierścieni domniemanym położeniem tego miejsca jest Morze Rhûn, jednak dokładnej informacji nie ma od autora.

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki