Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Cirion

2772strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Cirion (sin. Syn okrętu) (TE 2449 - TE 2567) – człowiek; dwunasty namiestnik Gondoru, syn Boromira, ojciec Hallasa. Urząd objął w 2489 roku TE i sprawował go przez 78 lat, do końca swojego życia. W powszechnej opinii uchodził za najszlachetniejszego z namiestników Gondoru.

Biografia Edytuj

Cirion okazał się władcą przezornym i sumiennym. W miarę możliwości starał się bronić granic słabnącego królestwa. Za jego czasów Korsarze z Umbaru najeżdżali wybrzeża, jednak największe niebezpieczeństwo groziło z północnego wschodu, gdzie na terenie Rhovanionu, zamieszkiwali agresywni Balkowie. Atakowali oni głównie prowincję Calenardhon. Zdeterminowany Cirion, dowiedziawszy się o planowanej przez wrogów wielkiej inwazji, wysłał gońców z prośbą o pomoc do zaprzyjaźnionych Éothéodów i ich władcy Eorla. Nie miał jednak dużej nadziei, iż przybędą oni na czas (jak się później okazało, dotarł do nich tylko jeden spośród gońców, Borondir). Władca pospieszył więc na czele niewielkiej armii, by bronić linii Anduiny przed natarciem nieprzyjaciela. W Bitwie na Polach Celebrantu omal nie został całkowicie rozgromiony, lecz ocaliła go niespodziewana odsiecz Eorla. Cirion w podzięce, chcąc jednocześnie zabezpieczyć Gondor na przyszłość, ofiarował mu prowincję Calenardhon, w zamian wymagając tylko, by Eorl i jego następcy przestrzegali sojuszu z Południowym Królestwem oraz wspierali je w potrzebie. Po Cirionie, urząd namiestnika Gondoru objął jego syn, Hallas.

Poprzednik:
Boromir
Namiestnik Gondoru
TE 2489TE 2567
Następca:
Hallas

Namiestnicy królów Gondoru

Húrin • Pelendur • Vorondil • Mardil • Faramir • Elboron

Namiestnicy Gondoru

Mardil Voronwë • Eradan • Herion • Belegorn • Húrin I • Túrin I • Hador • Barahir • Dior • Denethor I • Boromir • Cirion • Hallas • Húrin II • Belecthor I • Orodreth  • Ecthelion I • Egalmoth • Beren • Beregond • Belecthor II • Thorondir • Túrin II • Turgon • Ecthelion II • Denethor II

Więcej z Fandomu

Losowa wiki