FANDOM

Out Ten artykuł dotyczy treści spoza Legendarium.

Chrysophylax Bogaty - smok, pojawiający się w powieści pt. "Gospodarz Giles z Ham".

HistoriaEdytuj

Pewnego dnia król postanowił, iż w tą gwiazdkę smoczy ogon będzie prawdziwy, a nie wyrobiony przez kucharza. Mieszkańcy wsi Ham, zaniepokojeni tym, iż smok zbliża się do ich miejscowości, wkrótce dowiedzieli się, iż Giles, który wcześniej przegnał ze swego pola olbrzyma,wyrusza na smoka ze swym wiernym psem, Garm'em . Wkrótce dotarli do górskiej groty, gdzie zastali bestię, Giles w koszuli z płytkami oraz magicznym mieczem - Gryziogonem, którego smok niezmiernie się bał zagonił gada aż do Ham, gdzie mieszkańcy zawierają ze smokiem układ, iż ten powróci ze skarbami. Smok jednak ani myślał to zrobić, a w tym czasie sam król przybył do wioski, by osobiście odebrać skarby. Jednak gdy Chrysophylax się nie pojawia, Giles i rycerze ruszają by ukarać bestię. Ta jednak przepędziła wojaków, lecz Giles znów pokonał smoka, który w zamian z darowanie życia oddaje mu część skarbu. Giles, wracając jako bogacz do wioski, mając na usługach własnego smoka, przepędza króla i sam zostaje władcą Ham, znacznie je rozbudowując, a sam smok wkrótce zostaje uwolniony.