FANDOM

Arwen vanimelda, namarie! Tu jest serce królestwa elfów na ziemi. Tu także zawsze przebywa moje serce; gdyby nie to, nie widziałbym światła u kresu ciemnych dróg, którymi obaj - ty i ja - musimy jeszcze wędrować.

—Aragorn do Froda na Cerin Amroth

Cerin Amroth (Wzgórze Amrotha) – wzgórze w Lothlórien, na którym znajdował się dom króla Amrotha.

Historia Edytuj

Kopiec ten został usypany przez elfów. W drugim tysiącleciu trzeciej ery, gdy pojawił się cień w Mrocznej Puszczy, na wielkim drzewie, rosnącym na jego szczycie, król Amroth zbudował olbrzymi talan, będący jego domem i jednocześnie doskonałym punktem obserwacyjnym, z którego widoczne było Dol Guldur. Inspiracją dla Amrotha był nadrzewny dom jego ukochanej, Nimrodel. Była to stolica Lórien, aż do czasu śmierci Amrotha. Później, po objęciu rządów przez Celeborna i Galadrielę, Celeborn wybudował jeszcze wyżej położony talan w Caras Galadon. W 2980 TE Aragorn i Arwena na Cerin Amroth przyrzekli sobie wierność. W 3019 TE, Frodo wspiął się na talan wraz Haldirem.

Charakterystyka Edytuj

Wzgórze Cerin Amroth stanowiło jedną z nielicznych wyżyn w płaskim kraju, jakim był Lothlórien. Pokryty był niewiędnącą, niezwykle zieloną trawą, porośniętą kwiatami elanor i niphredil. Szczyt otaczały dwa pierścienie drzew: zewnętrzny z białych i bezlistnych, wewnętrzny z olbrzymich mallornów. Na środku na wielkim drzewie wznosił się olbrzymi biały talan.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki