Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Cerin Amroth

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Arwen vanimelda, namarie! Tu jest serce królestwa elfów na ziemi. Tu także zawsze przebywa moje serce; gdyby nie to, nie widziałbym światła u kresu ciemnych dróg, którymi obaj - ty i ja - musimy jeszcze wędrować.

—Aragorn do Froda na Cerin Amroth

Cerin Amroth (Wzgórze Amrotha) – wzgórze w Lothlórien, na którym znajdował się dom króla Amrotha.

Historia Edytuj

Kopiec ten został usypany przez elfów. W drugim tysiącleciu trzeciej ery, gdy pojawił się cień w Mrocznej Puszczy, na wielkim drzewie, rosnącym na jego szczycie, król Amroth zbudował olbrzymi talan, będący jego domem i jednocześnie doskonałym punktem obserwacyjnym, z którego widoczne było Dol Guldur. Inspiracją dla Amrotha był nadrzewny dom jego ukochanej, Nimrodel. Była to stolica Lórien, aż do czasu śmierci Amrotha. Później, po objęciu rządów przez Celeborna i Galadrielę, Celeborn wybudował jeszcze wyżej położony talan w Caras Galadon. W 2980 TE Aragorn i Arwena na Cerin Amroth przyrzekli sobie wierność. W 3019 TE, Frodo wspiął się na talan wraz Haldirem.

Charakterystyka Edytuj

Wzgórze Cerin Amroth stanowiło jedną z nielicznych wyżyn w płaskim kraju, jakim był Lothlórien. Pokryty był niewiędnącą, niezwykle zieloną trawą, porośniętą kwiatami elanor i niphredil. Szczyt otaczały dwa pierścienie drzew: zewnętrzny z białych i bezlistnych, wewnętrzny z olbrzymich mallornów. Na środku na wielkim drzewie wznosił się olbrzymi biały talan.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki