Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Cardolan

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Cardolan
Cardolan1.jpg
Mapa Królestwa
Lata Istnienia 861 TE-(3018-3019)TE
Stolica Tharbad

Cardolan – jedno z trzech królestw Dunedainów, które powstały w wyniku podziału Arnoru w 861 roku Trzeciej Ery.

PołożenieEdytuj

Znajdowało się one środkowej części Eriadoru. Granice wyznaczone były tam przez rzekę Brandywinę od zachodu, natomiast od wschodu oblewany był przez wodę rzeki Mitheithel. Wschodni Gościniec znajdował się na północy, a z południa morze. W granicach Cardolanu znajdowała się także Kraina Kurhanów, w której grzebano zmarłych Arnorczyków.

HistoriaEdytuj

Cardolan powstał w 861 roku TE, po tym kiedy król Amlaith, nie mogąc dojść do porozumienia ze swymi młodszymi braćmi podzielił królestwo Arnoru, aby nie popuścić do wojny domowej.

Cardolan 2.jpg

Wzgórza Kurchanów

W Cardolanie panowała boczna gałąź Linii Północnej (dynastii Isildura ), wywodząca się od jednego z synów króla Arnoru, Eärendura. Cardolan przez kolejne lata rywalizował z pozostałymi państwami, Arthedainem i Rhudaurem. Dochodziło do kolejnych sporów i wojen, toczonych głównie o Wichrowe Wzgórza i wieżę Amon Sûl, w której przechowywano najważniejszy z palantírów Arnoru (Kryształ Amon Sûl). W czasie Wielkiego Moru ludność Cardolanu została kompletnie wyniszczona.

W 1050 roku TE w Cardolanie osiedlili się pierwsi hobbici.

Więcej w Fandom

Losowa wiki