Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Caranthir

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Caranthirelf; czwarty syn Fëanora i Nerdaneli, miał 6 braci.

Historia Edytuj

Urodzony w Amanie w czasie trwania Lat Drzew. Tak jak wszyscy oni złożył przysięgę mówiącą o ściganiu wszystkich istot posiadających Silmarile. Krótko po przybyciu do Beleriandu poczuł się zlekceważony przez króla Thingola pozwalającemu osiedlić się Noldorom w Hithlumie i wyruszył na wschód. Tam założył królestwo, Dor Caranthir (Thargelion). Zamieszkał tam w mieście na brzegu jeziora Helevorn. Wybudował też fortecę na zboczach góry Rerir. Królestwo to wzbogaciło się niezwykle dzięki kontrolowaniu handlu cennymi wyrobami z krasnoludami z Nogrodu i Belegostu. Uratował Halethę i Haladinów od orków. Widząc męstwo Haladinów zaproponował im ziemie na północy, jednak Haletha odmówiła. W 455 PE, po Dagor Bragollach uciekł wraz z bratem Amrodem na południe, do Amon Ereb. Po Nirnaeth Arnoediad w 472 PE został zmuszony do wycofania się do Góry Dolmed. Zginął w 506 PE wraz z Curufinem i Celegormem w czasie ataku synów Fëanora na Menegroth (drugie bratobójstwo).

EtymologiaEdytuj

Quenyejskie imię nadane mu przez ojca (tzw. ataressë) brzmiało Morifinwë (Ciemny Finwë, od koloru włosów). Prawdopodobnie zostało także przyjęte przez matkę jako imię matczyne (amilessë) z racji na przepowiednię o jego śmierci.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki