Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Calimehtar (król Gondoru)

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Calimehtar (1736 - 1936 TE) – trzydziesty król Gondoru, syn Narmacila II.

BiografiaEdytuj

Ojciec Calimehtara poległ w Bitwie na Równinach w 1856 roku Trzeciej Ery. Nowy król przygotowywał się do odwetowej wojny, ale otrzymał od posłańców Marhwiniego, przywódcy Nortów, wiadomość o tym, że Woźnicy planują zaatakować Calenardhon przeprawiając się Płyciznami przez Anduinę. Marhwini informował go również o powstaniu, do którego szykują się Nortowie i które pomogłoby Gondorowi w zwycięstwie.

Król jak tylko mógł najszybciej, zebrał potężną armię i w 1899 roku wyruszył z Ithilien na północ, starając się aby Woźnicy świetnie wiedzieli o każdym jego ruchu i wystawili przeciw niemu jak najwięcej wojsk. Wtedy właśnie doszło do Bitwy na Dagorlad. Początkowo żadna ze stron nie zyskiwała przewagi, dlatego też Calimehtar wysłał swoją jazdę konną aby połączyła się z Éothéodami pod wodzą Marhwiniego. Wojska te rozbiły szyki Woźników i zostali oni ostatecznie pokonani, a Nortowie odzyskali swoje ziemie. Przez kolejne 45 lat Gondor cieszył się pokojem.

Calimehtar miał dwójkę dzieci - syna, Ondohera, który przejął po nim władzę i nieznaną z imienia córkę, której syn, Minohtar, zginął razem z Ondoherem, Artamirem i Faramirem w trakcie drugiej Bitwy na Dagorlad.

Poprzednik:
Narmacil II
Król Gondoru
1856 - 1936 TE
Następca:
Ondoher

Więcej w Fandom

Losowa wiki