Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Bruce Spence

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Bruce Spence
Spence.jpg
Imię i Nazwisko Bruce Spence
Data Urodzenia 7 sierpnia 1945 roku
Miejsce Urodzenia Auckland, Nowa Zelandia
Zawód Aktor
Odgrywana Rola Rzecznik Saurona

Bruce Spence (ur. 7 września 1945 roku w Auckland, w Nowej Zelandii) – nowozelandzki aktor, który wcielił się w Rzecznika Saurona w filmie Władca Pierścieni: Powrót Króla (wersja rozszerzona).

BiografiaEdytuj

Bruce Spence urodził się w Nowej Zelandii w mieście Auckland. Jego filmowa kariera związana jest z o wiele większą i dającą większe możliwości Australią. Jako student sztuk pięknych Henderson High School pod koniec 1960 roku zetknął się z teatrem awangardowym, początkowo jako scenograf, a następnie, pod wpływem kolegów, jako aktor niewielkich ról. Jak sam przyznawał po latach, jego największą miłością był właśnie teatr. Zadebiutował w roku 1973 w australijskiej komedii pt. Stork i aż do roli kapitana Gyro w filmie Mad Max 2 komedie (w których najczęściej grywał małe role) były jego domeną. W 1981 roku reżyser George Miller powierzył mu jedną z głównych ról w drugiej części opowieści o przygodach Szalonego Maxa i od tego momentu datuje się jego światowa kariera. Od tego czasu wystąpił w wielu głośnych filmach z których wiele uważanych jest obecnie za obrazy kultowe (Mad Max pod Kopułą Gromu, Gdzie jest Nemo, Matrix Rewolucje, Władca Pierścieni: Powrót Króla, Gwiezdne wojny III, Opowieści z Narnii III). Po mimo tej różnorodności jego role na ogół, mniej lub bardziej, cechował swoisty komizm. Szczyt jego kariery przypadł na rok 2003.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki