Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Braga

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Przeciw.svg Ten artykuł jest niekanoniczny

Braga – człowiek pochodzący z miasta na jeziorze, kapitan straży i podwładny rządcy miasta. Pojawia się tylko w filmie Hobbit: Pustkowie Smauga. Obok Alfrida, druga prawa ręka Władcy miasta Esgaroth.

W jego rolę wcielił się aktor Mark Mitchinson.

Historia Edytuj

Braga urodził się najprawdopodobniej w Esgaroth. Pnąc się po szczeblach kariery został mianowany kapitanem straży i bezpieczeństwa w Esgaroth. Nie odnosił się przychylnie do flisaka Barda, a wręcz przeciwnie, widząc go czuł odrazę. Posłusznie wykonywał wszystkie polecenia swojego władcy, był człowiekiem uczciwym i rzetelnym w stosunku do swojego pana.

W 2941 aresztował członków Kompanii Thorina i postawił przed obliczem władcy. Krasnoludowie obiecali mieszkańcom Miasta na Jeziorze dostęp do bogactw Ereboru, jeśli tylko otrzymają od nich wsparcie. Mieszkańcy zgodzili się na postawione warunki. Braga otrzymał również nakaz aresztowania Barda.
Braga na targowisku. Edycja rozszerzona.. Napisy PL01:44

Braga na targowisku. Edycja rozszerzona.. Napisy PL

Tej samej nocy na miasto napadł smok Smaug. Potwór zamierzał dokonać zemsty na mieszkańcach miasta, za udzieloną pomoc krasnoludom. Braga razem z Rządcą musiał uciekać z miasta. Na jego nieszczęście, plan się nie powiódł i zginął razem ze swoim panem i strażnikami, przygnieciony ciałem spadającego smoka.

Ciekawostki Edytuj

  • W książce Hobbit pojawia postać dowódcy straży z Esgaroth.[1]

Bibliografia Edytuj

  1. J.R.R. Tolkien, Hobbit, Rozdział X: Gorące powitanie, Amber, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-241-3951-4

Więcej z Fandomu

Losowa wiki