FANDOM

Brad Dourif
Brad Dourif
Imię i Nazwisko Brad Dourif
Data Urodzenia 18 marca 1950 roku
Miejsce Urodzenia Huntington (USA)
Zawód Aktor
Odgrywana Rola Gríma Gadzi Język

Brad Dourif (ur. 18.03.1950 w Huntington) - amerykański aktor, odtwórca roli Grimy Gadziego Języka w filmie "Władca Pierścieni" Petera Jacksona.

BiografiaEdytuj

Gdy Brad miał 3 lata zmarł mu ojciec, a jego matka wyszła za Bill'a Campbell'a. Przybrany ojciec wychował Brada, jego 4 siostry i brata. W wieku 19 lat Brad wyjechał do Nowego Jorku, aby uczyć się aktorstwa. Pierwszy sukces odniósł w 1975 roku, kiedy Milos Forman zaproponował mu rolę Billy'ego Bibbita w "Locie nad kukułczym gniazdem". Brad Dourif otrzymał za nią Złoty Glob i nominację do Oskara. W 1981 ponownie zagrał u Milosa Formana w filmie "Ragtime". Brad Dourif współpracował też z innym wybitnym twórcą - Davidem Lynchem. Zagrał w dwóch jego obrazach - "Dune" i "Blue Velvet". Ze względu na nieco niesamowity wygląd, którego główną cechą są dzikie oczy - bardzo często grywa w horrorach i filmach science fiction. Ma na swoim koncie udział w "Egzorcyście III", "Nocnej szychcie", "Crittersach 4" i "Obcym - Przebudzenie". Użyczył swojego głosu morderczej lalce, we wszystkich częściach filmu Child's Play. Wystąpił w drugiej i trzeciej części "Władcy Pierścieni" gdzie wcielił się w postać Grimy Gadziego Języka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki