Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Boromir

Dyskusja0
1644strony na
tej wiki
Stub-icon.png Ten artykuł należy przeredagować, aby dopasować go do standardów obowiązujących na Śródziemie Wiki.
Boromir
Boromir
Boromir
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Tytuły lub przydomki Kapitan Białej Wieży, następca namiestnika Gondoru
Data urodzenia 2978 TE
Data śmierci 3019 TE
Kolor włosów czarny (książka), brąz (film)
Kolor oczu szare (książka), niebieskie (film)
Aktor Sean Bean

Boromir – syn namiestnika Gondoru (Denethora ll), członek Drużyny Pierścienia i brat Faramira. Wojownik znany ze swej siły i umiejętności.

Wysoki mężczyzna o twarzy otwartej i szlachetnej, włosach ciemnych i szarych oczach, które spoglądały dumnie i surowo. Jego odzież i obuwie świadczyły o tym, że przybył konno, i istotnie, chociaż strój był bogaty, a płaszcz oblamowany futrem, to przecież widać było na nich ślady podróży. W łańcuchach ze srebra osadzony był pojedynczy biały kamień; długie włosy spływały w puklach na ramiona. przez pierś powieszony był róg, spoczywający teraz na kolanach mężczyzny. Oto jest Boromir człowiek z południa. 

ŻyciorysEdytuj

Urodził się w 2978 roku Trzeciej Ery. Gdy miał 10 lat zmarła mu matka. Od najmłodszych lat pasjonował się walką, w przeciwieństwie do swojego brata Faramira. Jako najstarszy syn namiestnika nosił Róg Gondoru.

Latem 3018 roku, Boromir dowodził obroną Osgiliath, która zakończyła się powodzeniem.

Niedługo po obronie Osgiliath, Boromir wyruszył do Rivendell w celu rozwiązania zagadki, którą on i jego brat usłyszeli we śnie. Ten sen brzmiał:

Znajdź miecz, który był złamany, Imladris kryją go jary. Tam lepsza znajdzie się rada Niźli Morgulu czary. Tam też się znak ukaże, Że bliska już jest godzina... Lśni zguba Isildura – Niziołek się nie ugina.''

Gdy dotarł na miejsce wziął udział w Naradzie u Elronda. Namawiał innych do użycia Jedynego Pierścienia przeciwko Sauronowi, czemu jednak stanowczo sprzeciwiła się reszta uczestników narady. Mimo że nie zmienił swojego zdania do jej końca dołączył do Drużyny Pierścienia.

Wojna o pierścieńEdytuj

Wraz z Drużyną przeszedł przez Morię i dotarł do Lothlórien, gdzie Galadriela podarowała mu złoty pas. Po przepłynięciu pewnego odcinka Anduiny zatrzymali się w Amon Hen. Tam Boromir usiłował odebrać Pierścień Frodowi, jednak nie udało mu się to, a Hobbit uciekł.

Kiedy Drużyna rozbiegła się w jego poszukiwaniu, Boromira, Merry'ego i Pippina zaatakowali Uruk-hai. Zdołali zabić go w Bitwie na Amon Hen i porwać hobbitów. Aragorn, Legolas i Gimli złożyli jego ciało w łodzi z Lórien, która popłynęła z prądem Anduiny.

Ciekawostki Edytuj

GaleriaEdytuj

  • Boromir i Faramir
  • Boromir z Pierścieniem
  • Boromir w Osgilath
  • Boromir przemawia.
  • Boromir na naradzie
Drużyna Pierścienia
Aragorn II | Gandalf | Frodo Baggins | Samwise Gamgee | Meriadoc Brandybuck | Peregrin Tuk | Legolas | Gimli | Boromir

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Boromir

  • Pytania co do Aragorna.

    8 wiadomości
    • Jaki człowiek nie wie że Faramir to brat Boromira?
    • Aragorn nie był bratem Boromira i Faramira. Zamykam.
  • Aragorn i jego bracia

    5 wiadomości
    • Eomer napewno nie był bratem Aragorna. To nie dopuszczające.
    • Morgoth888 napisał(a):Eomer napewno nie był bratem Aragorna. To nie dopuszczające. To jest metafora, nie należy tego traktować dosłownie...

Więcej od Wikii

Losowa wiki