Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Bitwa w Cirith Ungol

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Tytuł tego artykułu jest niekanoniczny

Chociaż treść strony stanowią potwierdzone informacje z dzieł Tolkiena lub okołotolkienowskich, użyta w tytule nazwa własna jest tylko przypuszczalna i prawdopodobnie stworzona na potrzeby artykułu.

Bitwa w Cirith Ungol - Władca Pierścieni- Powrót Króla00:52

Bitwa w Cirith Ungol - Władca Pierścieni- Powrót Króla

Fragment bitwy

Bitwa w Cirith Ungol – bitwa rozegrana 14 marca 3019 roku TE w Cirith Ungol pomiędzy orkami Szagrata i Gorbaga.

PrzyczynyEdytuj

Cirith Ungol między dwoma dowódcami orków Shagratem i Gorbagiem doszło do sprzeczki o mithrilową kolczugę Froda Bagginsa, Powiernika Pierścienia. Frodo po ukąszeniu przez Szelobę zapadł w śpiączkę i został porzucony przez Sama, gdyż ten myślał, że on nie żyje. Znaleziony został przez odział patrolujący teren. Gorbag, jako dowódca, chciał zgarnąć kolczugę dla siebie, ale Szagrat pozostał wierny rozkazom z Czarnej Wieży. Orkowie, z natury kłótliwi, od razu włączyli się do sprzeczki swoich dowódców.

PrzebiegEdytuj

Nie znany jest dokładny przebieg bitwy. Sam, który ruszył na odsiecz swojemu panu, zobaczył tylko pobojowisko po bitwie. Wygrali orkowie Szargata, jednak zostało ich tylko dwóch - sam dowódca i Snaga. Dowódca uciekł zabierając kolczugę Froda. Snaga zaś zginął zabity przez Sama.

Siły i stratyEdytuj

SiłyEdytuj

  • Szagrat: 40 orków[1] na patrolu i załoga wieży,
  • Gorbag: 80 orków.

Straty​Edytuj

  • Szagrat: zginęli wszyscy oprócz dowódcy.
  • Gorbag: zginęli wszyscy.

PrzypisyEdytuj

  1. Władca Pierścieni: Powrót Króla, wyd. MUZA SA, tłumaczenie Maria Skibniewska, str. 221

Więcej w Fandom

Losowa wiki