FANDOM

Bitwa pod Dale – trzydniowe starcie pomiędzy Easterlingami a wojskami Dale i Ereboru. Bitwa ta odbyła się w dniach 15 do 18 marca 3019 roku Trzeciej Ery.

Geneza Edytuj

Atak Easterlingów na Dale był spowodowany żądaniem Saurona, który w ramach sojuszu z Easterlingami kazał im zaatakować sprzymierzeńców Gondoru. Tak szybka decyzja dotycząca ataku zapadła po tym, jak Aragorn ujawnił się Sauronowi.

Przebieg Edytuj

Easterlingowie najechali Dale z kierunku wschodniego. Główne starcie rozpoczęło się 15 marca i trwało przez trzy dni. 17 marca zginął król Dale, Brand, który padł u bram Ereboru. Tego samego dnia zginął również Król spod Góry, Dain ll Żelazna Stopa, który chciał odzyskać ciało Branda. Bitwa zakończyła się porażką dla wojsk Dale i Ereboru. Easterlingowie zdobyli miasto Dale, ale nie osiągnęli całkowitego sukcesu, ponieważ Erebor nie został zdobyty, a ludzie z Dale i krasnoludy ukryli się we wnętrzu Samotnej Góry. Wojska przeciwników na wieść o upadku Saurona rozpierzchły się. Później zostały rozbite przez krasnoludów i ludzi z Dale.

<imap map-id="2977"></imap>

Więcej z Fandomu

Losowa wiki