Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Bitwa pod Dale

2765stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bitwa pod Dale – trzydniowe starcie pomiędzy Easterlingami a wojskami Dale i Ereboru. Bitwa ta odbyła się w dniach 15 do 18 marca 3019 TE.

Geneza Edytuj

Atak Easterlingów na Dale był spowodowany żądaniem Saurona, który w ramach sojuszu z Easterlingami kazał im zaatakować sprzymierzeńców Gondoru. Tak szybka decyzja dotycząca ataku zapadła po tym jak Aragorn ujawnił się Sauronowi.

PrzebiegEdytuj

Bitwapoddale.jpg

Bitwa pod Dale w grze Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II

Easterlingowie najechali Dale z kierunku wschodniego. Główne starcie rozpoczeło się 15 marca i trwało przez trzy dni. 17 marca zginął król Dale, Brand, który padł u bram Ereboru. Tego samego dnia zginął również Król spod Góry, Dain ll Żelazna Stopa, który chciał odzyskać ciało Branda. Bitwa zakończyła się porażką dla wojsk Dale i Ereboru. Easterlingowie zdobyli miasto Dale, ale nie osiągneli całkowitego sukcesu, ponieważ Erebor nie został zdobyty, a ludzie z Dale i krasnoludy ukryli się we wnętrzu Samotnej Góry. Wojska przeciwników na wieść o upadku Saurona rozpierzchły się. Później zostały rozbite przez krasnoludów i ludzi z Dale.

Mapa bitew 3 Ery

Mapa bitew 3 Ery

Stworzył LotRPolskaStworzył LotRPolska
Zobacz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki