Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Bitwa o Obóz

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bitwa o Obóz – bitwa stoczona 14 lipca 1944 TE pomiędzy Gondorczykami a Woźnikami

Przyczyny Edytuj

Po Wielkiej Zarazie w 1635 TE zaczęły się regularne walki z Woźnikami. W 1899 doszło do bitwy na Dagorlad gdzie wojska Gondoru rozgromiły Easterlingów przy pomocy Èothèodów oraz zapewniły spobie spokój na długi czas. Jednak Woźnicy jednak nadal rośli w siłę i podbijali sąsiednie państwa, nie zapominając o dawnych wrogach. Zawarli sojusze z ludźmi Khandu i szykowali napaść z południa i północy. Wojna nie była jednak bardzo niespodziewana ponieważ ataki na południowe granice Gondoru zaczęły się nasilać.

Przebieg Edytuj

Na wiadomość o zbliżających się wojskach król Gondoru Ondoher podzielił i tak niewielką armię na północną (większą) i południową (mniejszą).

Starcie na Dagorland Edytuj

Sam król objął dowództwo nad północną armią i wyruszył na Dagorland. Zanim jednak dotarli na przyszłe pole bitwy, przeciwnicy już tam byli. Zaatakowali niespodziewanie na nieprzygotowane oddziały króla stojące na przedzie. W ich armii było jednak znacznie więcej konnicy niż początkowo przewidywano. Straż przednia szybko została rozbita, a nieprzyjaciel przejął sztandar oraz zabił króla i jego syna Artamir. Pozostali przy życiu wojownicy rzucili się do ucieczki, wpadając na dalsze szeregi. Wtedy to Minohtar przejął dowodzenie. Odesłał większość oddziałów obsadzenia przejść przez Anduinę. Resztę wojsk zostawił jako straż tylną i cofnął się aż do Ithilien.

Bitwa w Ithilien Edytuj

Dwie godziny po południu nieprzyjaciel wznowił atak. Jednak Woźnicy nie docenili Gondorczyków. Ich przednia straż łatwo została rozbita. Kiedy jednak główna armia zaatakowała wojska Minohtara nie wytrzymały długo i szybko zostały podbite. Upojeni zwycięstwem wrogowie urządzili ucztę podczas której zostali zaatakowani przez Eärnila – wodza armii południowej, który odniósł zwycięstwo na brodach Poros.

Siły i straty Edytuj

  • Siły Woźników: zapewne kilkadziesiąt tysięcy, straty: nieznane, ale zapewne bardzo duże.
  • Siły Gondoru: nieznane, mniejsze niż wrogowie. straty: nieznane, zapewne duże

Skutki Edytuj

  • Osłabienie Woźników

Więcej w Fandom

Losowa wiki