Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Bitwa nad Wodą

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bitwa nad Wodą – bitwa rozegrana 3 listopada 3019 TE na terenie Shire. Była to ostatnia bitwa Wojny o Pierścień. Bitwa rozegrała się na drodze opodal miejscowości Nad Wodą. Zakończyła się zwycięstwem hobbitów.

Geneza i siły obu stronEdytuj

Dużych Ludzi nadciągnęło około 100, a hobbici mieli do swojej dyspozycji około 500 hobbitów i 100 sprowadzonej przez Pippina z Tukonu. Podburzeni do buntu hobbici urządzili zasadzkę na ludzi, co było dobrym rozwiązaniem, gdyż Ludzie Sharkey'a nie zachowywali żadnej ostrożności. Bitwa miała na celu pozbawienia mienia samozwańczego i rządnego władzy w Shire, Lotho Sackville-Bagginsa. Ludzie (część z nich była półorkami) byli uzbrojeni w pałki i noże, kiedy hobbici posiadali łuki i topory.

PrzebiegEdytuj

Kiedy ludzie przybyli, natknęli się na barykadę, a kilku hobbitów uniemożliwiło im odwrót tarasując drogę kilkoma wozami. Wtem za żywopłotów i skarp wyłoniła się reszta hobbitów zbrojnych głównie w łuki i topory. Meriadok Brandybuck zawołał na Ludzi Wodza o poddanie się lecz większość nie posłuchała i rzuciła się do walki. 20 z nich zaatakowało tylną barykadę, czyli wozy. Hobbici zestrzelili 6 z nich, lecz większość przebiła się i zdołała uciec. Zostali jednak wyłapani przez okolicznych hobbitów. Reszta ruszyła na przód barykady chcąc zabić jak najwięcej hobbitów i zaczęli wdrapywać się na zachodnią skarpę. Hobbici musieli zatem atakować ich za pomocą toporów, lecz do bitwy włączyli się Meriadok i Peregrin. Kiedy Merry zabił przywódcę Ludzi Sharkey'a reszta się poddała.

SkutkiEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki