Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Bitwa na polach Tumhalad

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bitwa na polach Tumhalad (495 PE) – bitwa jaką obrońcy Nargothrondu stoczyli z potężną armią Morghota na równinach Tumhalad między rzekami Narog i Ginglith.

Informacje od Cirdana, który rozmawiał z Ulmem, a dostraczone przez Gelmira i Arminasa, przeniosły ostrzeżenie i wieści o olbrzymich siłach orków wyruszających z Ered Wethrin i Przełomu Sirionu. Elfy, za radą Ulma nie chciały wychodzić z kryjówki, lecz Turin zachęcił ich, aby podjęli walkę z sprzyjającym terenie. Armia Morghota jednak była zbyt silna, posiadając w swoich szeregach oprócz ok. 10.000 orków także smoka Glaurunga. Armia elfów została rozbita i praktycznie wycięta wraz z królem Orodrethem. Tylko Turin zdołał się ocalić chroniony smoczym hełmem wynosząc także rannego śmiertelnie Gwindora. Pospieszył do Nargothrondu ostrzec pozostałych, lecz orkowie i Glaurung byli szybsi, rozbijając Drzwi Felagunda, zabijając obrońców i biorąc do niewoli wiele kobiet łącznie z Finduilas. Po tej bitwie Nargothrond zostało zniszczone, a Glaurung rozłożył się tam na 5 lat.

Więcej w Fandom

Losowa wiki