FANDOM

Biały Jeździec (ang. The White Rider) – piąty rozdział księgi trzeciej księgi Władcy Pierścieni autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Trzej Łowcy kolejny raz przeszukiwali pole bitwy między jeźdźcami Rohanu a orkami, w celu odnalezienia porwanych przez nich Merry'ego i Pippina. Gdy zastanawiali się kim był starzec, którego spotkali zeszłej nocy, Aragorn odnalazł ślad - przecięte więzy oraz okruchy lembasów. Wskazywały one na to, że Hobbici uciekli oprawcom. Towarzysze podejrzewając, że niziołki zbiegły do Fangornu, postanowili tam kontynuować poszukiwania.

Towarzysze przemierzali las, jednak niestety nie udało im się znaleźć nic oprócz odcisków stóp w pobliżu Onodló. Łowcy ponownie spotkali starca. Uważając go za Sarumana chcieli go zaatakować. Okazało się, że tajemniczą postacią jest Gandalf, jednak to nie jego spotkali poprzednim razem. Mithrandir i Strażnik wymienili wieści. Istari przywołał do siebie Cienistogrzywego, Hasufela i Aroda. Ponieważ Rohan był zagrożony atakiem sił Isengardu, czterej jeźdźcy (Gimli jechał razem z czarodziejem) wyruszyli do Meduseld.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Biały Jeździec

Przekład Marii i Cezarego Frąców Edytuj

Biały Jeździec

Przekład Jerzego Łozińskiego Edytuj

Poprzedni rozdział:
Drzewiec
Biały Jeździec Następny rozdział:
Król ze Złotego Dworu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki