Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Białe Drzewo

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Białe Drzewo Gondoru – symbol Gondoru, strzeżony przez Strażników Placu Wodotrysku, potomek Galathilionu - drzewa wzorowanego na Telperionie. Różniło się od niego tym, że nie świeciło własnym światłem. Zostało ono stworzone przez Yavannę i zasadzone przed wieżą Mindon w Tirionie.

Najprawdopodobniej jedna sadzonka była darowana Elrosowi - pierwszemu królowi Númenoru. Między 3262 a 3318 r. DE ostatni król Númenoru - Ar-Pharazôn nakazał ściąć Drzewo i spalić je. W przeddzień tego zdarzenia Isildur ukradł owoc Białego Drzewa, które w następnym roku wydało żywe pędy. Tuż przed Upadkiem Númenoru, Isildur zabrał je i wraz z bratem Anárionem i ojcem Elendilem odpłynęli do Śródziemia. Dalej Drzewko rosło w Minas Ithil - stolicy Isildura. Po powrocie Saurona do Mordoru zostało przez niego zniszczone, ale jego sadzonkę Isildur umieścił w Minas Anor. Rosło w nim do 1636 roku TE, kiedy Gondor nawiedził Wielki Mór.

Białe Drzewo z Minas Ithil pochodziło z "rodu" Nimloth Pięknej - drzewa, które rosło na dziedzińcu królewskim w Númenorze, "wnuka" Galathilionu, "dziecka" Celebornu. Gdy skończyła się Wojna o Pierścień Aragorn i Gandalf odnaleźli nad Mindolluiną sadzonkę Białego Drzewa, będącego "prawnukiem" Nimloth.

Ku czci Białego Drzewa została nadana nazwa Aldea.

Białe drzewo były też wyszyte przez Arwenę na sztandarze niesionym przez Aragorna.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Białe Drzewo

Więcej z Fandomu

Losowa wiki