Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Biała Rada

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Biala rada.png

Posiedzenie rady w Rivendell. "Hobbit: Niezwykła podróż".

Biała Rada – organizacja, składająca się z Istari oraz najpotężniejszych spośród elfów, mająca na celu przeciwdziałanie Sauronowi. Spotkania Rady zwoływane były od 2463 do 2953 Trzeciej Ery .

Historia Edytuj

Biała rada została powołana w 2463 Trzeciej Ery , gdy po okresie niespokojnego pokoju Sauron powrócił do Dol Guldur. W jej skład wchodzili Istari Saruman i Gandalf i najważniejsi spośród elfów: Galadriela, Elrond Półelf i Cirdan, Władca Przystani. Galadriela pragnęła, aby przewodniczącym Rady został Gandalf, ostatecznie jednak na jej czele stanął Saruman, ze względu na swoją potęgę i wiedzę (dlatego jego szaty miały kolor biały - symbol najwyższej rangi wśród Istarich). W 2759 Trzeciej Ery zamieszkał on w Isengardzie i odtąd zaczęła się jego powolna zdrada.

Rada zebrała się ponownie w 2851 Trzeciej Ery , po tym, jak Gandalf wkradł się do Dol Guldur i przekonał się o powrocie Saurona. Chciał on przekonać pozostałych do interwencji w siedzibie Czarnoksiężnika. Saruman wstrzymał jednak działanie rady, oczekując, że Jedyny Pierścień objawi się poszukując Saurona i rozpoczął jego poszukiwanie. W 2939 Trzeciej Ery , Saruman odkrył, że Sauron poszukuje Pierścienia w nurtach Anduiny, w okolicy Pól Gladden, ale nie podzielił się tym z Radą.

Biała Rada zebrała się ponownie w 2941 Trzeciej Ery i wtedy Saruman zgodził się na interwencję przeciw Sauronowi, chciał mu bowiem uniemożliwić znalezienie Pierścienia.

W 2953 TE Rada spotkała się po raz ostatni, aby debatować o Pierścieniach. Saruman zapewniał wówczas kłamliwie, jakoby Pierścień spłynął Anduiną do Morza. Gandalf zachował jednak czujność i zaczął badać sprawę pierścienia znalezionego przez Bilba, Saruman zaś wysyłał za nim szpiegów do Shire.

W roku 3000 TE Saruman użył Palantiru i uwiedziony przez Saurona oficjalnie zdradził radę, stając się Sarumanem Wielu Barw. W 3017 TE Gandalf odkrył prawdę o Pierścieniu, ale szukając w 3018 TE rady u Sarumana został przezeń uwięziony. W 3019 TE Saruman został za to wykluczony z Rady, zaś jego różdżkę złamał nowy przewodniczący - Gandalf Biały. Saruman został 3.11.3019 uśmiercony przez swego sługę, Grimę Gadziego Języka, a 29.09.3021 TE Gandalf, Galadriela i Elrond odpłynęli za Morze.

Członkowie Rady:Edytuj

  • Istari:
    • Saruman (Curumo) - przewodniczący Białej Rady do 4 marca 3018 roku, zdradził Radę i sprzymierzył się z Sauronem. Początkowo zwany Sarumanem Białym, po zdradzie przybrał przydomek Saruman Wielu Barw.
    • Gandalf (Olórin) - przewodniczący Rady od 4 marca 3018 roku, początkowo nosił szare szaty, potem, po upadku Morii i powrocie do świata żywych, nosił białe barwy i nazywany był Gandalfem Białym.
    • Radagast (Aivendil(?)) - bury czarodziej zamieszkujący Rhosgobel w Mrocznej Puszczy, zakochany w zwierzętach.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Biała Rada

  • Biała Rada

    4 wiadomości
    • Dzięki za odpowiedź Pallando. Wyeliminuję błędy z tego artykułu. I tutaj są jeszcze dwie osoby, których nie jestem pewien: Eresto...
    • Skoro Galadriela należała do Białej Rady to biorąc na logikę Celeborn też powinien do niej należeć, choć nigdzie nie jest o ...

Więcej w Fandom

Losowa wiki