Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Beleriand i jego królestwa

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Beleriand i jego królestwa – czternasty rozdział Quenta Silmarillion, części Silmarillionu J.R.R. Tolkiena pod redakcją Christophera Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Rozdział przestawia po kolei krótkie opisy krain leżących w Beleriandzie, czyli na wschód od gór Ered Luin. Poszczególne akapity opisują rejon północy - czyli Góry Żelazne z fortecami Angbandem i Thangorodrimem, rejon Ard-galen. Następnie Hithlum, warz z otaczającymi go górami Ered Lómin, Dor-lóminem, Mithrim, Nevrast. Znajdujemy tu wzmianki o koniach przywiezionych z Amanu a także o ptakach mieszkających nad Linaewen. W kolejności opisywane są góry Ered Wethrin, Przełom Sirionu wraz z Tol Sirion.

Następuje teraz opis poszczególnych regionów okolic zlewiska Sirionu, od Nargothrondu i Falas, przez góry Crissaegrim, Doriath, lasy Nivrim, Region, tereny na północ od Obręczy Meliany - Nan Dungortheb, Dimbar. Znajdziemy tu informację o Wielkich Orłach. W kolejności pojawiają się opisy Nargothrondu, linii Andram, wraz z Amon Ereb. Dalsze opisy to Ossiriand z Gelionem, a także rejony u jego źródeł - jak Marchia Maedhrosa czy Szczerba Maglora oraz góry Himring i Rerir z jeziorem Helevorn. Wspomnienie o Thargelionie i kontaktach elfów z Krasnoludami, a także o życiu Elfów Zielonych.

W rozdziale tym znajduje się też Mapa Beleriandu

Poprzedni rozdział:
Powrót Noldorów
Beleriand i jego królestwa Następny rozdział:
Noldorowie w Beleriandzie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki