Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Beleg Cúthalion

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Disambig.svg
Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz ją tutaj - Beleg.

BelegiTurin.jpg

Beleg i Túrin - autorstwa Barbary Śliwińskiej

Beleg Cuthalionelf z Doriathu, znany również jako Mistrz Łuku, posługujący się wielkim, cisowym łukiem Belthrondingiem. Urodził się w Pierwszej Erze. Jako jedyny z Doriathu, nie licząc Mablunga, uczestniczył w Nirnaeth Arnoediad. Był bliskim przyjacielem Túrina Turambara. Gdy Túrin był oskarżony o zaatakowanie Sareosa, Thingol oczyścił go z zarzutów głównie dzięki Belegowi, który przyprowadził świadka. Król wysłał Belega w pogoń za Túrinem jako, że był wspaniałym myśliwym i tropicielem. Odnalazł go dopiero po roku poszukiwań na Amon Rûdh, ale ten nie chciał wrócić do Menegrothu. W zamian za wiadomość, Thingol pozwolił mu wybrać sobie broń ze skarbca. Beleg wybrał Anglachela, chociaż Meliana przestrzegała go przed nim. Wkrótce potem znów wyruszył na poszukiwania Túrina, znalazł go w tym samym miejscu co przedtem i przyłączył do jego bandy zbójów. Obóz został wydany przez krasnoluda Mîma, on został ciężko ranny, a Túrin porwany. Po przepędzeniu zdrajcy i wyleczeniu najgłębszych ran ruszył na północ tropem orków, którzy porwali jego przyjaciela. Tam spotkał ledwo żywego Gwindora, który uciekł z Angbandu i wskazał Belegowi obóz, w którym więziono Túrina. Razem podeszli pod obóz i w burzową noc zdecydowali się uwolnić Turambara. Wynieśli go nieprzytomnego z obozu orków. Gdy Beleg próbował rozciąć więzy krępujące jego ręce, zadrasnął przez przypadek Túrina, który myśląc, że to ork, zabił go wyrwanym z jego ręki Anglachelem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki