Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Beczki

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Barrels out of Bond.jpg

Beczki autorstwa Pauline Baynes

Beczki (ang. Barrels Out of Bond) – dziewiąty rozdział książki Hobbit, czyli tam i z powrotem, autorstwa J.R.R Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Rozdział rozpoczyna się, gdy Bilbo Baggins i jego towarzysze dzień po walce z pająkami w Mrocznej Puszczy podjęli próbę odszukania ścieżki, którą powinni iść. Krótko po obraniu kierunku wszyscy poza Hobbitem zostali złapani przez leśne elfy. Krasnoludy chętnie poddały się z powodu wyczerpania i braku zapasów żywności. Zawiązano im oczy, a Bilbo z założonym pierścieniem podążał za nimi.

Tak dotarli do Leśnego Królestwa. Wrota były zaczarowane i zamykały się od razu po przejściu ostatniego elfa przez co Bagginsowi ledwo udało się wejść. Po ich przekroczeniu kompania bez niziołka i Thorina została zaprowadzona, przed oblicze króla Thranduila. Władca długo wypytywał ich dlaczego wtargnęli na jego ziemie. Żaden z pośród kompanów nie chciał wyjawić monarsze celu wyprawy, dlatego ten rozkazał zamknąć ich w osobnych celach, tymczasem główny bohater tej powieści był niewidzialny (za sprawą mocy pierścienia); w podziemiach kradnąc jedzenie i szukając sposobu na uwolnienie reszty wędrowców przez kilka tygodni, a przy okazji odkrył, że Dowódca wyprawy do Ereboru również tu jest.

Baggins zakradł się do jego celi i opowiedział mu o ostatnich wydarzeniach. Ten przekazał mu, aby poinformował resztę, aby czekali aż włamywacz wymyśli plan. Po jakimś czasie Hobbit trafił do miejsca, w którym składowano beczki. Okazało się, że są one wrzucane do Leśnej Rzeki, a stamtąd płynęły do Miasta Na Jeziorze. Natknął się także na podczaszego i dowódcę straży z pękiem kluczy do cel. Tej nocy miała odbyć się wielka uczta, dlatego w składzie było wyśmienite wino z Dorwinionu. Elfowie wypili po dzbanie i natychmiast zasnęli. "Mały człowiek" wykorzystał okazję - ukradł klucze, uwolnił krasnoludy, zmusił je, aby weszły do baryłek, przybił denka czekał, aż elfowie wrzucą je do wody. On sam wskoczył do jednej z nich.

Przekłady na język polski Edytuj

Przekład Marii Skibniewskiej Edytuj

Beczki

Przekład Pauliny Braiter Edytuj

Beczkowy spływ

Przekład Andrzeja Polkowskiego Edytuj

Beczki płyną z prądem

Poprzedni rozdział:
Muchy i pająki
Beczki Następny rozdział:
Serdeczne powitanie

Więcej w Fandom

Losowa wiki