Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Barliman Butterbur

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Barliman Butterburczłowiek z Bree, właściciel gospody Pod Rozbrykanym Kucykiem, znajdującej się w Bree.

Historia Edytuj

Gospoda Pod Rozbrykanym Kucykiem należała do Barlimana jeszcze przed Wojną o Pierścień. Pracowało u niego dwóch hobbickich parobków: Bob w stajni i Nob, który pomagał w obsłudze gości.

W trakcie wojny, Gandalf napisał list do Frodo Bagginsa i kazał Barlimanowi dostarczyć go do hobbitonu. Roztargniony Barliman nie wiedział kogo wysłać do dostarczenia listu, a później o tym zapomniał. Przez to, podróż Froda rozpoczęła się znacznie później, niż Gandalf zamierzał.

Dopiero jesienią 3018 roku, kiedy przyjął Froda i jego towarzyszy do swojej gospody, przypomniał sobie o liście. Powiernik Pierścienia otrzymał go co prawda, lecz po czasie.

Kiedy Gandalf dotarł do gospody, był wściekły na Barlimana, lecz szybko mu przebaczył, kiedy dowiedział się, że hobbici wciąż żyją.

Po zakończeniu Wojny o Pierścień, Barliman był zdumiony, kiedy dowiedział się, że przebywający niegdyś w jego gospodzie Obieżyświat stał się królem Gondoru.

Charakterystyka Edytuj

Barliman był niskim i łysym człowiekiem. Jego twarz miała rumiany kolor. Był także otyły, a podczas pracy zakładał na siebie biały fartuch.

Adaptacje Edytuj

Barliman 1978.png

Barliman w adaptacji z 1977 roku

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia (2001) Edytuj

Postać Barlimana Butterbur'a wystąpiła tylko w pierwszej części filmu pod tytułem Drużyna Pierścienia. Został zagrany przez Davida Weatherley'a.

Władca Pierścieni (1978) Edytuj

Głosu Barlimanowi użyczył aktor Alan Tilvern.

The Lord of the Rings Online (2007) Edytuj

Barliman.png

Barliman w grze Władca Pierścieni: Wojna na Północy

Barliman jest niegrywalną postacią, którą można spotkać w gospodzie Pod Rozbrykanym Kucykiem w Bree.

The Lord of the Rings: Aragorn's Quest (2010) Edytuj

Barliman pojawia się przelotnie na początku poziomu w Bree.

Władca Pierścieni: Wojna na Północy (2011) Edytuj

Barlimana można spotkać w Bree w gospodzie Pod Rozbrykanym Kucykiem. Kiedy gracz wejdzie z nim w interakcje, zaczyna opowiadać o problemach z południowcami, którzy zjawili się w Bree niedawno.

CiekawostkiEdytuj

Bibliografia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki