Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Bandobras Tuk

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Udostępnij

Bandobras Tuk (TE 2704 - TE 2806) – hobbit z rodu Tuków. Przodek Bilbo Bagginsa. Zwany był również Bullroarerem.

Historia Edytuj

Bandobras Tuk był drugim synem Isumbrasa III[1]. Przewodził hobbitami podczas Bitwy na Zielonych Polach. Powiódł szarżę na szeregi orków. Jednym ciosem drewnianego kija strącił głowę ich króla, Golfimbula. Głowa poszybowała sto jardów i wpadła do króliczej nory. W ten sposób bitwa została wygrana. Związane z tym są początki golfa, w którego hobbici zaczęli grać dla uczczenia zwycięstwa Bandorbasa[2].

Wielu jego potomków mieszkało w Północnej Ćwiartce. Zapoczątkowali oni ród Tuków z Północny[1].

Charakterystyka Edytuj

Tuk był też znany z nieprzeciętnie dużego wzrostu: mierzył 4,5 stopy. Dzięki temu mógł dosiadać konia, co było niespotykane u hobbitów[3]. Z sposobu wypowiedzi Bilba na jego temat można wywnioskować, że był osobą bardzo znaną w Shire, a rozpoznawalną nawet poza nim. Można też stwierdzić, że dla Bilba był on symbolem odwagi i waleczności[2].

Drzewo genealogiczne Edytuj

Isengrim II Tuk

Isumbras III Tuk

Ferumbras II Tuk
 
Bandobras Tuk

Fortinbras I Tuk
 
Wielu potomków,
w tym Tukowie
z Północnej Ćwiartki

Inne wersje legendarium Edytuj

W wersjach Władcy Pierścieni w prologu przed rokiem 2004 Bandobras Tuk był nazywany synem Isengrima II. Dopiero potem wersję uzgodniono z Dodatkiem C, gdzie Bandobrasa oznaczono jako syna Isumbrasa III[4].

Adaptacje Edytuj

Bandobras.png

Bandobras w grze LEGO The Hobbit

Hobbit: Niezwykła podróż Edytuj

W Bag End można zauważyć portret Bandobrasa.

LEGO The Hobbit Edytuj

W jednym z DLC można odblokować Bullroarer'a.

The Lord of the Rings Online Edytuj

W Shire możemy zobaczyć jego posąg.

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki