FANDOM

Bamfurlong

Farma Maggota

Bamfurlong​​​ – gospodarstwo rolne zamieszkiwane przez farmera Maggota, położone w Shire, we Wschodniej Ćwiartce, a dokładniej na Moczarach.

Charakterystyka​ Edytuj

Posiadłość Maggota składała się z przestronnego podwórka, na którym znajdowały się takie zabudowania jak: dom, stodoła i psie budy. Ze względu na położenie na wilgotnym obszarze, wszystkie zabudowania znajdowały się nad ziemią, a były wykonane z cegły oraz były pokryte strzechą. Całość była ogrodzona wysokim kamiennym murem z drewnianą bramą, która otwierała się na obsadzoną żywopłotem Aleję Maggota. W gospodarstwie hodowano pieczarki oraz prawdopodobnie fasolę (patrz etymologia). Porządku oraz własności właściciela pilnowała trójka ogarów.

Etymologia​ Edytuj

Słowo Bamfurlong​​​ jest dwuczłonowe. Pierwsza część tego wyrażenia Bam- pochodzi od słowa bean, co tłumaczy się jako 'fasola'. Drugi człon tego wyrażenia, furlong, to '1/8 mili, 201 metrów', co w tym wypadku oznacza długość pola. Całe wyrażenie można przetłumaczyć na pole fasoli.

Bibliografia ​Edytuj

  • J.R.R Tolkien, Władca Pierścieni, Drużyna Pierścienia,  „Skrótem na pieczarki”.
  • J.R.R Tolkien, Przygody Toma Bombadila.
  • Karen Wynn Fonstad, Atlas Środziemia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki