Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Bagnisko

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bagnisko – nazwa zalewiska rzeki Wody, leżącego w Shire, a dokładniej w Zachodniej Ćwiartce.

GeografiaEdytuj

Bagnisko znajdowało się nieopodal granicy między Zachodnią Ćwiartką a Północną Ćwiartką. Miało swoje miejsce między Świerkowym Dworem a Hobbitonem. Powstało w wyniku rozgałęzienia się rzeki Wody na dwie, a następnie ponownego złączenia się tych dwóch nurtów. Rozgałęzienie rzeki, może świadczyć o tym, że woda napotkała przeszkodę w postaci wysokiego pagórka, który został w ten sposób ominięty. Jednak nieduża odległość między tymi rozgałęzieniami spowodowała, że teren w dalszym stał się podmokły i bagnisty.

EtymologiaEdytuj

W oryginale do oddania nazwy tego miejsca Tolkien użył wyrażenia Rushock Bog. Słowo Rushock jest dwuczęściowe, pierwszy człon, rush- oznacza 'sitowie'. Drugi człon -ock pochodzi od słowa cock, które tłumaczy się jako 'kopczyk'. Drugie słowo Bog oznacza 'moczary' lub 'bagno'.

CiekawostkiEdytuj

  • W pierwszym wydaniu Władcy Pierścieni, tłumaczenia Marii Skibniewskiej to miejsce przetłumaczono jako Tatarkowe Bagnisko.

Więcej w Fandom

Losowa wiki