FANDOM

Figurka.png

Figurka przedstawiająca Alatara i Pallando. Śródziemie: Cień Mordoru.

Błękitni Czarodzieje – dwóch Istarich: Alatar i Pallando, wysłanych do Śródziemia w celu walki z Sauronem.

Przypłynęli do Śródziemia w 1000 roku Trzeciej Ery w drugiej kolejności, zaraz po Sarumanie. Po przybyciu wyruszyli razem z nim na wschód i południe. Z wyprawy powrócił tylko Saruman. Ich dalsze losy są nieznane. Faktem jest, że nie wykonali swojej misji, ponieważ tylko Gandalf powrócił do Amanu. Być może zginęli, ulegli Sauronowi lub skupili się na czymś innym, podobnie jak Radagast[1].

Ciekawostki Edytuj

  • W jednej ze swoich ostatnich notatek Tolkien wyjaśnił nieco więcej na temat Błękitnych Czarodziejów. Przede wszystkim mieli pojawić się w Śródziemiu już koło 1600 roku Drugiej Ery, gdy Sauron kończył budowę Barad-dûr. Pełnili oni na wschodzie i południu rolę "tajnych agentów" aż do końca Trzeciej Ery będąc znani pod imionami  Morinehtar i Rómestámo ("Pogromca Ciemności" i "Wschodni Pomocnik"). W Trzeciej Erze mieli za zadanie odnaleźć kryjówkę Saurona co się jednak im nie udało. W czasie Wojny o Pierścień rozpuszczali przekonanie wśród sług Saurona że siły wschodu są zbyt słabe co ostatecznie przyczyniło się do zwycięstwa Wolnych Ludów[2].

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Błękitni Czarodzieje

  • Błękitni czarodzieje

    20 wiadomości
    • Są domysły że mogli przejść na strone zła i zostać władmi easterlingów lub ludów z Khandu itp. Możliwe jest także że rzecz...
    • Tolkien podał dwie wersje historii: Pierwsza mówi, że skończyli podobnie jak Saruman, ale nie tak samo. Pochodzi z Listów, ale pojawi...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki