FANDOM

Alatar and pallando by ralphdamiani

Alatar i Pallando (graf. Ralph Damiani)

Błękitni Czarodzieje – dwóch Istarich: Alatar i Pallando, wysłanych do Śródziemia w celu walki z Sauronem.

Przypłynęli do Śródziemia w 1000 roku Trzeciej Ery w drugiej kolejności, zaraz po Sarumanie. Po przybyciu wyruszyli razem z nim na wschód i południe. Z wyprawy powrócił tylko Saruman. Ich dalsze losy są nieznane. Faktem jest, że nie wykonali swojej misji, ponieważ tylko Gandalf powrócił do Amanu. Być może zginęli, ulegli Sauronowi lub skupili się na czymś innym, podobnie jak Radagast[1].

Ciekawostki Edytuj

Figurka

Figurka przedstawiająca Alatara i Pallando. Śródziemie: Cień Mordoru.

  • W jednej ze swoich ostatnich notatek Tolkien wyjaśnił nieco więcej na temat Błękitnych Czarodziejów. Przede wszystkim mieli pojawić się w Śródziemiu już koło 1600 roku Drugiej Ery, gdy Sauron kończył budowę Barad-dûr. Pełnili oni na wschodzie oraz południu rolę "tajnych agentów" aż do końca Trzeciej Ery wzniecając tarcia i chaos i byli znani pod imionami Morinehtar i Rómestámo lub Rome(n)star ("Pogromca Ciemności" i "Wschodni Pomocnik"). W Trzeciej Erze mieli za zadanie odnaleźć kryjówkę Saurona, co się jednak im nie udało. W czasie Wojny o Pierścień rozpuszczali przekonanie wśród sług Saurona, że siły wschodu są zbyt słabe, co ostatecznie przyczyniło się do zwycięstwa Wolnych Ludów. Musieli mieć wielkie wpływy w obu erach, gdyż w przeciwnym razie siły zła wielokrotnie przewyższyły by siły Zachodu[2].

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Błękitni Czarodzieje

  • Błękitni czarodzieje

    20 wiadomości
    • Są domysły że mogli przejść na strone zła i zostać władmi easterlingów lub ludów z Khandu itp. Możliwe jest także że rzecz...
    • Tolkien podał dwie wersje historii: Pierwsza mówi, że skończyli podobnie jak Saruman, ale nie tak samo. Pochodzi z Listów, ale pojawi...