Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Aulë i Yavanna

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Aulë i Yavanna – drugi rozdział Quenty Silmarillion, wchodzącej w skład książki Silmarillion, napisanej przez J.R.R Tolkiena, zredagowanej przez Christophera Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Aulë nie mógł się doczekać pojawienia się Dzieci Ilúvatara, by móc im przekazać swą wiedzę i umiejętności. Przez tą niecierpliwość zaczął tworzyć w tajemnicy własne dzieci – Krasnoludów. Eru Ilúvatar wiedział o tym, dlatego gdy Aulë skończył swoje dzieło, zaczął mu mówić, że nie powinien był tego robić, że nie ma władzy stwarzania, gdyż dostał tylko swój byt. Zrozpaczony Aulë chwycił ciężki młot, by zmiażdżyć krasnoludów. Ilúvatar ulitował się nad nim, widząc że krasnoludowie mają już własne życie. Nie pozwolił jednak, by zjawili się na Ardzie przed przyjściem Pierworodnych. Aulë ułożył więc do snu Siedmiu Ojców Krasnoludzkiego Plemienia, Jednego z nich, Durina umieszczono w górze Gundabad, dwóch innych w Górach Błękitnych, zaś czterech ostatnich w górach Orocarni. Obdarzył krasnoludów w siłę i wytrwałość, by mogli się przeciwstawić Melkorowi.

Aule zwierzył się z tego Yavannie i opowiedział jej wszystko. Ta powiedziała, że dlatego że ukrywał przed nią swój plan, jego dzieci nie będą zbytnio kochały tego, co ona stworzyła. Aulë odpowiedział, że wszystkie Dzieci Ilúvatara będą miały władzę nad jej dziełami. Yavanna poszła więc do Manwëgo, który wyjaśnił jej to, co powiedział Aulë. Poprosiła, żeby obdarzyć drzewa duchami, które będą ich strzec. Ilúvatar spełnił jej prośbę i stworzył entów.

Poprzedni rozdział:
Początek Dni
Aulë i Yavanna Następny rozdział:
Pojawienie się elfów i uwięzienie Melkora

Więcej w Fandom

Losowa wiki