Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Armenelos

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Armenelos – stolica Númenoru, a później także największe miasto wyspy. Leżało w jej centralnej prowincji, Mittalmarze, na terenie zwanym Arandor, Ziemią Króla. Nieopodal miasta zaczynała wznosić się Kolumna Niebos, góra Meneltarma.

Historia Edytuj

Armenelos było pierwszym miastem założonym przez Edainów na wyspie. Znajdował się tu pałac królewski, wybudowany dla pierwszego króla, Elrosa, później wielokrotnie rozbudowywany przez jego następców. Jego ukończenie w 32 roku Drugiej Ery, w roku koronacji Elrosa na króla Tar-Minyatura, zapoczątkowało historię Królestwa Númenoru. Na szczycie jednej z wież pałacu gnieździły się Orły, zwane przez mieszkańców wyspy Świadkami Manwëgo. Opuściły one jednak swoje legowiska za czasów jedenastego króla, Tar-Atanamira.

Wraz ze wzrostem w siłę stronnictwa zwanego Ludźmi Króla, przybywało mieszkańców stolicy. W końcu Armenelos przegoniło Andúnië pod względem liczby mieszkańców i wraz z pobliskim portem Rómenna, tworzyło najgęściej zaludniony obszar na wyspie. 

W Armenelos znajdowała się również za czasów ostatniego króla, Ar-Pharazôna, Świątynia Melkora, której najwyższym kapłanem był Sauron.

Stolica, podobnie jak cała wyspa, została zniszczona i zatopiona w czasie upadku Númenoru.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki