Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Arcyklejnot Thráina

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Arcyklejnot Thráina (zwany również Sercem Góry) – klejnot znaleziony przez Thráina I w głębi Ereboru, rychło po osiedleniu się tam krasnoludów z Rodu Durina. Był on symbolem władzy każdego następnego Króla pod Górą.

Charakterystyka Edytuj

Arcyklejnot świecił własnym, bladym światłem oraz mienił się kolorami tęczy. Był prawdopodobnie wielkości dłoni dorosłego człowieka, co można wywnioskować z tego zdania: "Ciężki, ogromny brylant nie mieścił się w małej garści, ale Bilbo, zamknąwszy oczy, podniósł go i wsunął do najgłębszej kieszeni."

Historia Edytuj

Skarb został znaleziony we wnętrzu Samotnej Góry przez ówczesnego i zarazem pierwszego władcę Ereboru – Thráina I. W 2210 TE Thorin I, syn Thráina I, przeniósł się z nim w Góry Szare. Dopiero prawie 500 lat później jego potomek Thrór wrócił wraz z nim do Ereboru.

Arcyklejnot.jpg

Serce Góry umieszczone w tronie Thróra – kadr z filmu "Hobbit: Niezwykła podróż"

Po ataku smoka Smauga na Samotną Górę w 2770 TE, Arcyklejnot leżał strzeżony przez ptaszka w jej wnętrzu przez prawie 200 lat. W 2941 TE Thorin II Dębowa Tarcza, wnuk Thróra, zorganizował wyprawę do Ereboru, w celu odzyskania skradzionych skarbów, a przede wszystkim Arcyklejnotu. W Kompanii Thorina znalazł się między innymi hobbit Bilbo Baggins, który jeszcze tego samego roku wykradł klejnot, jednak zamiast zwrócić go Thorinowi, "włamywacz" przywłaszczył go sobie. Ostatecznie przyniosło to później pozytywne skutki, ponieważ niziołek użył go jako karty przetargowej w rokowaniach elfów i ludzi z krasnoludami o prawo do skarbów. Po fiasku negocjacji obie strony przygotowywały się do wzajemnego natarcia, lecz w ostatniej chwili pod Górę przybyły zastępy goblinów i oponenci byli zmuszeni zjednoczyć się i podjąć walkę z nieprzyjacielem. W potyczce zginął prawowity dziedzic serca góry Thorin II Dębowa Tarcza i jego siostrzeniec Fili, który miał po nim przejąć władzę. Dlatego po zakończeniu walk, Bard, przywódca wojsk ludzi złożył Arcyklejnot na piersi Króla pod Górą i wraz z nim pochował go.

Dalsze losy klejnotu nie są znane, ale prawdopodobnie pozostał on wraz z ciałem krasnoluda we wnętrzu Góry.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Arcyklejnot Thráina

Więcej w Fandom

Losowa wiki