Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Aragorn II

Dyskusja0
1511stron na
tej wiki

Przekierowano z Aragorn

Aragorn
Wallpaper Aragorn 02 LOTRFlame
Aragorn
Inne imiona Elessar Telcontar, Estel, Łazik, Obieżyświat, Thorongil, Dúnadan,
Tytuły lub przydomki Wódz Dúnedainów, Strażnik Północy, Król Zjednoczonego Królestwa Arnoru i Gondoru.
Rasa Człowiek(Dúnedain)
Płeć Mężczyzna
Data urodzenia 1 Marca, 2931 TE
Data śmierci 1 Marca, 120 CE
Kolor włosów Czarny
Kolor oczu Szare(książka),
niebieskie(film)
Aktor Viggo Mortensen

Aragorn II Elessar, Estel, Thorongil, ObieżyświatŁazik (2931 TE - 120 CE) - wódz Dúnedainów, Strażnik Północy, król Zjednoczonego Królestwa Arnoru i Gondoru. Urodził się 1 marca 2931 roku Trzeciej Ery, jako syn Arathorna II i jego żony Gilraeny. Był potomkiem Elendila i Isildura i Anariona, założycieli dynastii królów Gondoru i Arnoru. W jego żyłach płynęła krew trzech ras: ludzi, elfów i Majarów.

Biografia Edytuj

Gdy Aragorn był jeszcze niemowlęciem, jego ojciec został zastrzelony przez orka. Strzała trafiła go w źrenicę. Zgodnie z tradycją swego rodu, został wychowany w Rivendell na dworze Elronda. Na prośbę matki Aragorna Gilraeny, jego tożsamość utrzymana została w tajemnicy, jako że obawiała się jego śmierci. Aragorn znany był więc pod imieniem Estel (sin. Nadzieja). Dowiedział się o swym prawdziwym dziedzictwie mając lat 20 (wtedy to osiągnął pełnoletność).

Aragorn podczas Wojny o Pierścień: Edytuj

Przybrał imię Aragorn II. Niedługo po przybraniu swego własnego imienia, wyruszył do dalekich krain i zaczął trwającą 70 lat walkę z Sauronem. Podczas swej wędrówki nauczył się dobrze władać mieczem, posiadł też wiedzę lekarską i był świetnym tropicielem. W 2956 roku poznał Gandalfa i zaprzyjaźnił się z nim. W 2980 poprosił o rękę Arwenę, lecz nie dostał na to zgody Elronda, który obiecał wydać mu swoją córkę, pod warunkiem, że zostanie królem Gondoru i Arnoru.  W 3009 wyruszył, by pojmać Golluma co udało mu się, a niedługo potem, bo w 3018 roku, spotkał Froda i zabrał się razem z nim. Spotkali się oni w gospodzie "Pod Rozbrykanym Kucykiem" w Bree. Po naradzie u Elronda został jednym z dziewięciu towarzyszy w tedy również otrzymał przekuty na nowo miecz Narsil którym jego przodek Isildur odciał jedyny pierścien z dłoni Saurona, Aragorn nazwał swoją nową broń Anduril czyli (Płomień Zachodu). Po śmierci Gandalfa przejął on dowodzenie w Drużynie Pierścienia . Po rozsypaniu się drużyny, postanowił wyruszyć w pogoń za orkami, którzy porwali Merry'ego i Pipina. Pomagają mu w tym Legolas i Gimli. By wesprzeć Gondor wyrusza w poszukiwaniu pomocy u Nieumarłych. Ostatnią bitwę w czasie wojny o pierścien stoczył pod Moranonem, by odwrócić uwagę Saurona. Po zniszczeniu pierścienia zasiadł na tronie zjednoczonych królestw.

Król Gondoru i Arnoru Edytuj

Elrond dotrzymał słowa mówiąc, że da mu rękę Arweny gdy zasiądzie na tronie zjednoczonych królestw. Ukoronowano go pod trzema sztandarami: Rohanu, Dol Armrothu i Gondoru, jego koronacja w Gondorze kończy Trzecią Ere a zaczyna Czwartą Ere. Po objęciu tronu Aragorn założył nowa dynastie rządzącą Gondorem i Arnorem Dynastie Telcontar czyli (Obieżyświatów). Po za objęciem tronu Gonodru odbudował i wskrzesil dawno już upadłe krolestwo Arnoru, którego stał się królem. Razem z Arweną miał syna Eldariona i kilka córek. Zasadził młode Białe Drzewo, zawierał sojusze z byłymi wrogami Gondoru, utrzymał i pogłębił sojusz z Rohanem który stał się jego najbliszym sojusznikiem, przed wszystkim z nowym królem Rohanu Eomerem, mianował Księciem Ithilien Faramira, syna ostatniego namiestnika Gondoru, Denethora II, pozwolil mu również zachowac użąd namiestnika, Faramir nako namiestnik wspierał Aragorna. Zmarł w 120 roku Czwartej Ery. Merry i Pippin spoczęli u jego boku. Arwena po jego śmierci udała się do Lothlorien i tam zmarła następnej zimy.
Poprzednik:
Arathorn II
Wódz Dunedainów
?
Następca:
 ?
Poprzednik:
Eärnur
Król Gondoru
3019 TE-120 CE
Następca:
Eldarion
Poprzednik:
Eärendur
Król Arnoru
3019 TE-120 CE
Następca:
Eldarion
Poprzednik:
Założenie królestwa
Król Zjednoczonego Królestwa Gondoru i Arnoru
3019 TE-120 CE
Następca:
Eldarion

GaleriaEdytuj

Ciekawostki: Edytuj

  • Bilbo przezywał go Dúnadan, czyli człowiek z Zachodu, Númenorejczyk.
  • Na końcu "Powrotu króla" został królem Gondoru.
  • Peter Jackson chciał by to Nicolas Cage zagrał Aragorna, ale Cage odmówił ponieważ nie chciał wiązać się 3-letnim kontraktem. Rolę Aragorna proponowano również Russell'owi Crowe'owi, ale ten także odmówił.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Aragorn II

Więcej od Wikii

Losowa wiki