Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Aragorn II

Dyskusja0
1632strony na
tej wiki

Przekierowano z Aragorn

Aragorn
Wallpaper Aragorn 02 LOTRFlame
Aragorn
Inne imiona Elessar Telcontar, Estel, Łazik, Obieżyświat, Thorongil, Dúnadan,
Tytuły lub przydomki Wódz Dúnedainów, Strażnik Północy, Król Zjednoczonego Królestwa Arnoru i Gondoru.
Rasa Człowiek(Dúnedain)
Płeć Mężczyzna
Data urodzenia 1 Marca, 2931 TE
Data śmierci 1 Marca, 120 CE
Kolor włosów Czarny
Kolor oczu Szare(książka),
niebieskie(film)
Aktor Viggo Mortensen

Aragorn II Elessar, Estel, Thorongil, ObieżyświatŁazik (2931 TE - 120 CE) - szesnasty wódz Dúnedainów, Strażnik Północy, król Zjednoczonego Królestwa Arnoru i Gondoru. Urodził się 1 marca 2931 roku Trzeciej Ery, jako syn Arathorna II i jego żony Gilraeny. Był potomkiem Elendila i Isildura i Anariona, założycieli dynastii królów Gondoru i Arnoru. W jego żyłach płynęła krew trzech ras: ludzi, elfów i Majarów. Trzeci od czasów Isildura Król Wszystkich Dúnedainów oraz pierwszy Król na Zachodzie. Zwany Elessarem od nazwy klejnotu,  jaki nosił.

Biografia Edytuj

Gdy Aragorn był jeszcze niemowlęciem, jego ojciec został zastrzelony przez orka. Strzała trafiła go w źrenicę. Zgodnie z tradycją swego rodu, został wychowany w Rivendell na dworze Elronda. Na prośbę matki Aragorna Gilraeny, jego tożsamość utrzymana została w tajemnicy, jako że był jedynym żyjącym potomkiem Isildura obawiała się jego śmierci. Aragorn znany był więc pod imieniem Estel (sin. Nadzieja). Dowiedział się o swym prawdziwym dziedzictwie mając lat 20 (wtedy to osiągnął pełnoletność).

Aragorn podczas Wojny o Pierścień: Edytuj

Przybrał imię Aragorn II i stał się szesnatym wodzem Dúnedainów. Niedługo po przybraniu swego własnego imienia, wyruszył do dalekich krain i zaczął trwającą 70 lat walkę z Sauronem. Podczas swej wędrówki nauczył się dobrze władać mieczem, posiadł też wiedzę lekarską i był świetnym tropicielem. W 2956 roku poznał Gandalfa i zaprzyjaźnił się z nim. W 2980 poprosił o rękę Arwenę, lecz nie dostał na to zgody Elronda, który obiecał wydać mu swoją córkę, pod warunkiem, że zostanie królem Gondoru i Arnoru.  W 3009 wyruszył, by pojmać Golluma co udało mu się, a niedługo potem, bo w 3018 roku, spotkał Froda i zabrał się razem z nim. Spotkali się oni w gospodzie "Pod Rozbrykanym Kucykiem" w Bree. Po naradzie u Elronda został jednym z dziewięciu towarzyszy wtedy również otrzymał przekuty na nowo miecz Narsil którym jego przodek Isildur odciał jedyny pierścien z dłoni Saurona, Aragorn nazwał swoją nową broń Anduril czyli Płomień Zachodu. Po śmierci Gandalfa przejął on dowodzenie w Drużynie Pierścienia . Po rozsypaniu się drużyny, postanowił wyruszyć w pogoń za orkami, którzy porwali Merry'ego i Pippina. Pomagają mu w tym Legolas i Gimli. By wesprzeć Gondor wyrusza w poszukiwaniu pomocy u Nieumarłych. Ostatnią bitwę w czasie wojny o pierścien stoczył pod Moranonem, by odwrócić uwagę Saurona. Po zniszczeniu pierścienia zasiadł na tronie zjednoczonych królestw.

Król Gondoru i Arnoru Edytuj

Elrond dotrzymał słowa mówiąc, że da mu rękę Arweny gdy zasiądzie na tronie zjednoczonych królestw. Ukoronowano go pod trzema sztandarami: Rohanu, Dol Armrothu i Gondoru, jego koronacja w Gondorze kończy Trzecią Ere a zaczyna Czwartą Ere. Po objęciu tronu Aragorn założył nowa dynastie rządzącą Gondorem i Arnorem Dynastie Telcontar czyli Obieżyświatów która kontynuowała ród Elendila i linie Elrosa. Po za objęciem tronu Gondoru odbudował i wskrzesil dawno już upadłe królestwo Arnoru, którego stał się królem, przyjmując tytuł Króla Wszystkich Dúnedainów, odbudowując Arnor odbudował również stloice królestwa północy Annúminas. Razem z Arweną miał syna Eldariona i kilka córek. Zasadził na nowo Białe Drzewo, zawierał sojusze z byłymi wrogami Gondoru, stoczył kilka małych wojen i rozszerzył granice Gondoru do portu w Umbar, utrzymał i pogłębił sojusz z Rohanem który stał się jego najbliższym sojusznikiem, przede wszystkim z nowym królem Rohanu Eomerem, Elessar był bardzo otwarty dlatego odbudowując swój kraj stawiał na współprace z elfami i krasnoludami, dlatego też zawarł sojusz z Plemieniem DurinaEreboru oraz królestwem ludzi Dale, mianował Księciem Ithilien Faramira, syna ostatniego namiestnika Gondoru, Denethora II, pozwolił mu również zachować urząd namiestnika, Faramir jako namiestnik wspierał Aragorna. Aragorn zezwolił również na wstęp do swego królestwa ogromnej masy elfów z Leśnego Królestwa i innych opuszczonych przez elfów krain, elfy przybywające na południe za wodzą Legolasa osiedlił w Ithilien gdzie bardzo przyczynili się do obudowy tej prowincji i podwojenia jej bogactwa. Aragorn nie zapomiał również jednak że jego królestwo obejmowała teraz także krainę hobbitów Shire, w roku 17 CE uznał Shire za niepodległe państwo jednak będące pod protektoratem Zjednoczonego Królestwa, uznał granice Shire i rozszerzył również jego granice o Marchie Zachodnią. Zmarł w 120 roku Czwartej Ery. Merry i Pippin spoczęli u jego boku. Arwena po jego śmierci udała się do Lothlorien i tam zmarła następnej zimy. Po śmierci Aragorna tron potężnego wskrzeszonego imperium objął jego syn Eldacar.

Galeria

Ciekawostki: Edytuj

  • Bilbo przezywał go Dúnadan, czyli człowiek z Zachodu, Númenorejczyk.
  • Peter Jackson chciał by to Nicolas Cage zagrał Aragorna, ale Cage odmówił ponieważ nie chciał wiązać się 3-letnim kontraktem. Rolę Aragorna proponowano również Russell'owi Crowe'owi, ale ten także odmówił.
Poprzednik:
Arathorn II
Wódz Dunedainów
?
Następca:
 ?
Poprzednik:
Eärnur
Król Gondoru
3019 TE-120 CE
Następca:
Eldarion
Poprzednik:
Eärendur
Król Arnoru
3019 TE-120 CE
Następca:
Eldarion
Poprzednik:
Założenie królestwa
Król Zjednoczonego Królestwa Gondoru i Arnoru
3019 TE-120 CE
Następca:
Eldarion
Poprzednik:
Elendil
Król Wszystkich Dúnedainów
3019 TE-120 CE
Następca:
Eldacar
Poprzednik:
Utworzenie tytułu
Król Na Zachodzie
3019 TE-120 CE
Następca:
Eldacar
Poprzednik:
Utworzenie domu
Pan Domu Telcontar
3019 TE-120 CE
Następca:
Eldacar
Drużyna Pierścienia
Aragorn II | Gandalf | Frodo Baggins | Samwise Gamgee | Meriadoc Brandybuck | Peregrin Tuk | Legolas | Gimli | Boromir

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Aragorn II

Więcej od Wikii

Losowa wiki