Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Annúminas

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Annúminas (sin. wieża zachodu słońca) – miasto w Arnorze i jego pierwsza stolica.

Geografia Edytuj

Położone było nad Jeziorem Nenuial zwanym również jako Evendim. W niewielkiej odległości leżały źródła Baranduiny jako jeden ze strumieni wpływając do jeziora z którego brała całość swoich wód. Od południa i zachodu otoczone górami Evendim. Ok. 100 mil na południe leżało Shire.

Historia Edytuj

Miasto założył Elendil w 3320 roku Drugiej Ery zaraz po wylądowaniu w Lindonie po upadku Numenoru. Odtąd przez następne stulecia było stolicą Północnego Królestwa. Przechowywano tam Kryształ Annúminas, jeden z palantírów a także Berło Annuminas - symbol władzy. Spadek liczby ludności Arnoru, po porażce na Polach Gladden spowodował upadek miasta. W związku z tym, po podziale państwa w 861 rok TE król Amlaith, władca Arthedainu, przeniósł stolicę do Fornostu.

Annuminas.jpg

Widok na Annuminas w zimie (graf. Mithgaraf)

Annúminas popadło w całkowitą ruinę i w takim stanie pozostało przez całą resztę Trzeciej Ery. Dopiero w Czwartej Erze król Elessar rozpoczął odbudowę miasta i przywrócił mu dawną świetność. Odtąd Annúminas, obok Minas Tirith, było stolicą Zjednoczonego Królestwa Arnoru i Gondoru.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki