FANDOM

Angband – druga twierdza Morgotha, wzniesiona w trakcie trwania Lat Drzew, jako twierdza mająca chronić Utumno. Znajdowała się na północ od Beleriandu.

Wygląd Edytuj

Wejściem do twierdzy był ciąg bram, szańców i dziedzińców leżących w cieniu potężnych szczytów Thangorodrimu. Samo urwisko nad pierwszą bramą miało ok. 1000 stóp wysokości. Dalej biegły ciągi korytarzy tworzące "piramidę labiryntów". Pracowało tam blisko 10.000 zniewolonych kowali, w tym Noldorów pojmanych i więzionych przez Morgotha. Ściany rzeźbione były m.in. w postacie trolli. Do najniższej komnaty prowadziła "Zgrzytliwa Brama", a samo pomieszczenie podparte było kolumnami podobnymi do wielkich wężowych drzew. Po środku stał tron Morgotha, nad którym lśnił Silmaril.

Historia Edytuj

Morgoth zbudował tę twierdzę, by zabezpieczyć się przed atakami Valarów, a dowództwo powierzył Sauronowi. W czasie Wielkiej Bitwy Potęg Valarowie pokonali Melkora, zniszczyli Utumno oraz Angband. Jednak najgłębsze lochy drugiej twierdzy przetrwały. Kiedy Mroczny Władca po 300 latach powrócił z niewoli odbudował fortecę, która stała się jego główną siedzibą. Stąd też wysyłał swoje armie, które miały podbić Beleriand. Po bitwie Dagor Aglareb, twierdza została oblężona. Trwało ono 395 lat i zakończyło się bitwą Dagor Bragollach. Do najniższych komnat dotarli Beren i Luthien, aby zdobyć Silmaril. Angband został zniszczony w czasie Wojny Gniewu, kiedy Morgoth poniósł ostateczną klęskę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki