Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Andretha

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Aegnor i andretha.jpg

Andretha i Aegnor (rys. Eleniel)

Andretha (361 PE - niedługo po 455 PE) – kobieta z Rodu Beora, córka Boromira (syna Borona). Miała dwoje rodzeństwa: Bregora i Berilę. Miała ciemne włosy.

- Czy i on tam będzie, jasny i smukły, wiatr zaś w jego włosach? Powiedz mu... Powiedz mu by nie postępował nierozważnie. By nie szukał niebezpieczeństwa ponad potrzebę!
- Powiem - rzekł Finrod - Ale równie dobrze mógłbym ciebie prosić, abyś nie płakała. On jest wojownikiem, Andreth, i jest także duchem gniewu. Z każdym zadanym ciosem widzi Nieprzyjaciela, który dawno temu tak cię zranił.

Historia Edytuj

Urodziła się w Ladros w Dorthonionie. Była szamanką (wieszczką), która dobrze poznała wiele podań, a także naturę rzeczy i przeznaczenie ludzkie. Wiele z tego poznała żyjąc w młodości w domu swojego wuja Belemira, gdzie poznała jego żonę Adanelę.

Pokochała wielką wzajemną miłością Noldora Aegnora, syna Finarfina. Spotkali się w czasach oblężenia Angbandu nad wodami Aeluin. Małżeństwo nie mogło zostać zawarte, gdyż elfowie nie zawierali małżeństw w czasie wojennym, w odpowiedzialności za swoje czyny, aby nie wywołać głębokiego żalu w razie swojej śmierci, i aby ta obawa nie przyćmiła odwagi na polu walki. Aegnor zginął w czasie Dagor Bragollach i Andretha nigdy nie wyszła za mąż, pozostając mu wierna do końca. Zmarła w wieku 94 lat.

Miała dobre relacje z Finrodem, bratem Aegnora, który podziwiał jej mądrość. Często prowadzili rozmowy o przeznaczeniu, wierze, nadziei, kosmologii in. Jedna z takich rozmów, tocząca się ok 408 PE, została spisana w Athrabeth Finrod Ah Andreth.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki